Oon yrittäny saada deeceen toimimaan NATin kanssa erilaisten ohjeiden avulla, mutta en oo oikeen siinä onnistunu, kaverin boxissa sain kyl ton toimimaan.. Mulla on A-Link Roadrunner 24AP Eli tossa kuvassa on vissiinkin toi kohta, josta toi portinohjaus tehdään, mutta mitä noihin kaikkiin kenttiin pitäis syöttää?
Voisko joku ystävällisesti neuvoa mua tän ongelman kanssa. Muissa boxeissa ei yleensä oo, ku 1 ip kenttä, joka pitää määrittää, mutta täs on 2 ja en oikeen nyt tajua, mitä pitäisi tehdä.
Jos kokeilisit syöttää Destination IP Address kohtaan koneesi sisäverkon ip:n, Destination Port Start ja End kohtiin portti 1412 ja apply. Tee tämä vielä toiseen kertaan, mutta laita protokolla kohtaan UDP. Sitten vain DC++:san asetuksiin ulkoinen ip ja porttikohtiin portti 1412 TCP ja UDP.
Tuleeko source ip:hen toi nettiin näkyvä ip-osoite? destination netmask on 255.255.255.255 ja sitä ei voi muuttaa, vaikka mulla on kyl lähiverkos 255.255.255.0 Netis katellu jotain ohjeita, ni joissakin on säädetty jotain tuolta IP filtters kohdasta, mut eiks toi port forward pitäis olla oikea?? Toi ip filtters kohta näyttäis muuten aika samalta, mutta siin saa ton destination netmaskin säätä ite.
Jätä kaikki muut kohdat tyhjiksi. Vain niihin kohtiin mihin sanoin. IP Filters käsittääkseni suodattaa tietyt ip:t pois, että en usko sen olevan oikea paikka. Tuota maskia mietin itsekkin, mutta kokeile nyt noilla jos toimisi. Edit. voi olla että kun tuo maski on harmaana, niin se on ikäänkuin pois käytöstä
no sitten se valittaa: "ERROR: Source IP invalid" Tuntuu olevan jotenki hankala boxi toi, kaverilla laitoin kyl deeceen toimimaan aktiiivitilassa ja kokeilin myös omalla koneella, eli pitäis olla ainakin oman koneen palomuuri oikein säädetty.. Ja deeceehen oon laittanu ton oman ip:n ja portit ja kokeillu ilman niitö jne... v#*%&uttaa
Nyt taisin saada toimimaan ton silleen, et otin yhden tommosen valmiin säännän "gnutella" ja katoin sen käyttät portit ja työnsin ne deeceehen, ni näyttäis nyt toimivan.