En ole päässyt tästä perin ärsyttävästä ongelmasta eroon omin avuin. Laajakaistayhteys katkeaa siis kokonaan ja kone menee tämän jälkeen jonkin näköiseen tilttiin, ja se pitää käynnistää uudestaan. Ongelma ilmenee etenkin kun yhtäaikaisia latauksia on useampi kuin yksi. Myöskin nopea muodostettu yhteys näyttäisi olevan hanakampi pätkäisemään yhteyden. Muuten sekä nettiyhteys että dc toimivat aivan normaalisti ja tavaraa liikkuu ees ja taas.
Jospa koittaisit ladata jollain muulla ohjelmalla kuin DC:llä kokeille esim. Lime Wireä tai Shareazaa (En kyllä ole varma löytääkö shareaza paljon mitää en tiedä syytä, mutta joku vuosi sitten shareaza ei enään löytänyt melkein mitään eikä edes yhdistänyt johonkin verkkoon, ongelma saataa olla korjattu uusissa versioissa) Mutta jos jaksat perehtyä uuteen asiaan suosittelen ilman muuta Torrentteja itse käytän torrenttien lataamiseen BitComet:ttia Torrentteja löydät monilta sivuilta. Sivuja löydät http://www.vertaisverkko.com/trakkerilista.php
µTorrent on tosiaan hyvä ja ihan vitun kevyt ohjelma torrentteja suosittelen mut itse käytän BitComettia niinkuin jo sanottu
Torrentteihin olen kyllä pintapuolisesti tutustunut ja saatanpa noihin vaihtaakin. Silti edelleen kiinnostaisi tietää, mikä saa aikaan tuon dc-yhteyden katkeamisen. Kyllähän tuo ongelma on täytynyt jollakulla muullakin tulla vastaan?
Kun yhteys katkeaa, laajakaistamodeemi alkaa päästää isompaa yhtenäistä piippaavaa ääntä. Sen jälkeen kuluu muutama minuutti(!), jonka aikana kone tosiaan jumahtaa totaalisesti. Jos koneen sulkee virtakytkimestä siinä vaiheessa, kun se ei enää reagoi, nettiyhteys ei toimi myöskään seuraavalla käynnistyksellä. Huomasin, että nettiyhteys toimii seuraavalla kerralla, kun avaan heti katkeamisen jälkeen tehtävienhallinnan (ctrl+atl+del), sieltä verkko-välilehden (joka jumauttaa koneen melkein täydellisesti) ja suljen koneen normaalisti tämän jälkeen. Voisiko sitten olla, että emolevyyn sulautettu verkkokortti olisi kaiken takana? Laitehallinta näyttää sen toimivan aina normaalisti, mutta ainoa tapa, jolla olen nettiyhteyden saanut toimimaan sen jälkeen, kun se ei jumituksen ja uuden käynnistyksen jälkeen toimi, on poistaa kortti käytöstä ja käynnistää kone uudelleen. Olisihan tämä mysteeri hauska selvittää, on nimittäin sen verran eksoottinen ongelma.
Sanoppas sen modeemin tarkka malli? Tuo piippaus ja valojen välkkyminen, sekä yhteyden katkemainen vaikuttaisi minun mielestä olevan se, että modeemi buuttaa itsensä jostain syystä..
Modeemi on Cisco 575 LRE. Tuon käytössä ei ole ollut koskaan ongelmia. Voisiko buuttaava modeemi jumittaa koko koneen?
Minulla on myös täysin sama ongelma omalla koneellani. Ja olen sitä vielä sen verran saanut tarkennettua että yhteys katkeaa aina kun joku lataa minulta jotain. Kun on vain downloadeja menossa kaikki toimii mutta kun tulee uploadeja kone lyö jumiin ja ainoa tapa puutata kone on reset/virta nappi
Juu, samalta vaikuttaa tämän meikäläisen ongelman kanssa. Kummallista. Onko sulla sama modeemi? Itse en tuolle Cisco 575:le löytänyt ohjelmistopäivityksiä. Onko niitä edes saatavissa?
Joo on sama boksi. Ja sillain vielä että edellisellä koneella ei ollut tämmöistä ongelmaa. Joten pakko olla tämän "uuden" koneen asetuksissa/raudassa jotain vikaa.. Tommonen kokoonpano on nyt: 2x Kingston 1024MB 667MHZ DDR2 NON-ECC DIMM Viewsonic VA1912W-4 19" Gainward 8600GTS 256 HDTV DVI Seagate Barracuda 7200.10 320GB Serial-ATA-II Abit AN9 32X AM2 nF590-SLI ATX-emolevy Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12 Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8Ghz -prosessor windows xp pro sp2 on käyttiksenä ja tosiaan alta kuukauden vanha kokoonpano