dc++, kerio ja opiskelija-asuntolan netti

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by kettuli, Sep 27, 2004.

1. kettuli

kettuli Member

Trophy Points:
    11
    Hei,

Käytän dc++:aa ja olen yrittänyt muuttaa tilaani passivesta activeen. Nettini ei kuitenkaan toimi, jos laitan verkkoyhteyksien asetuksiin muuta kuin "hae ip-osoite automaattisesti". Käytössä Kerion palomuuri. Liittymä on kaapelimodeemi opiskelija-asunnon kautta. Voiko verkon palomuuri olla liian tiivis? Onko mitään tehtävissä?

Kiitos ja anteeksi.

kettuli

2. kaller

kaller Regular member

Trophy Points:
    26
    ei kannata turhaan pyydellä anteeksi, koska tämä on juuri oikea paikka kysyä.

olen kuullut että joissain opiskelija-asunnoissa on jollain tavalla "rajoitettu" tämä netin käyttö.

en osaa sanoa tuohon palomuuri kysymykseen vastausta, mutta kannattaa kysyä keriolta että
    onko noita palomuurin systeemejä muutettavissa jos tarvitsee.

ai niin...kannatta myös lukaista noita edellisiä keskusteluja passiivi tilasta aktiivi tilaan muuttamisesta. saattaa olla jotain apua.
    _X_X_X_X_X_[small]*********************************
    [ PähkäHulluProFesSoRi ]

*********************************[/small]

Last edited: Sep 27, 2004
  3. Jubez

Jubez Regular member

Trophy Points:
    26
    Laitappa hakuun esim. passive tai active tms. Tohon samaa kysymykse on vastattu vaikka kuinka monesti (mm. mä varmaa 10 kertaa) eli hakua vaan. Ohjeet löytyy varmasti. Mut voi olla et sinne opiskelijakämppiin tulee 1 iso kaista joka natilla jaetaan sitte kämppiin ja sillon ei active toimi eikä servunkaan teko luonnistu (tietty tietyt portit vois sieltä pääjakamolta ohjata tietyille koneille, mut se ei käytännössä kummiskaa onnistu)

Share This Page