moro mulla on 8meganen yhteys ja kun latailen dc:llä niin nopeus on max 50kb/s eikö 8megasel pitäis tulla nopeempaa vaikka keltä lataan on täydet slotit ja nopee yhteys. Vai vaikuttaako tohon hommaan sonera mitenkää et onko soneralla p2p ohjelmia jotani vastaan? vai voiko olla vika NAT:sta en pääse kylläkään Natin asetuksia muuntamaan jelppiä kaivattais Kiitos!
DC++ ei lataa samaa filua usealta käyttäjältä joten voit saada maksimissaan niin nopeesti kun kaverilla riitää vapaata kaistaa.
mut jos kaverilla on 10/10 yhteys tai nopeampi ni on se aika outoo jos slotit on täynnä ja tulee vaan maksimissaan 50kb/s ja kummiskin netistä jos lataa jotain ni tulee hyvää vauhtii..onko soneralla jotain onkkelmia p2p ohjelmien kanssa vai se ihme NAT hommeli kysynpä vaan =)
Oletko aktiivi vai passiivi? Tarkistamalla sisäisen ja ulkoisen IP:n tiedät onko modeemissa NAT käytössä. Tuolta ulkoinen: http://www.whatismyip.com/ Ja sisäinen: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all Jos nuo ip-osoitteet ovat eri muotoisia, niin modeemissa on NAT käytössä. Jos noista molemmista saat saman ip:n, niin modeemissa ei ole NAT käytössä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/235902
sinäänsä hassu homma et NAT on näköjään päällä..mut oon kattellu afterdawnin ohjeita sen natin purkuun mutta kun laitan ton ip:n tohon osote riville ni ei tapahdu mitään elikkä en pääse säätelee asetuksii purkki on Zyxel prestige 66H-61 onko koneessa joku asetus oltava päällä että pääsee noille asetus sivustoille?
Mitä itse nyt olen 10 megasilta ladannu, maximi on ollu yleensä 20kt/s, koska suurin osa munapäistä luulevat, että heillä on jonkun sortin erikoisoikeus rajoittaa upload kaistaansa.
Toisinaan hepuilta joilla lukee 28kpbs modeemi tulee satoja kiloja sekunti, joten... ehh... Suomesta keskimäärin liene kuitenkin tuo 50kb/s nopeus yleistä uppikaistojen useassa liittymässä ollen puolimeganen.
seki nyt vaikuttaa latausnopeuteen jos sulla on esim ulos lähtevä kaista täynnä. Rajottamalla sitä hieman maksimista imutusnopeus nousee.
jos ei ole nopeuksiin mitään tehtävissä mua alko kiinnostaa toi NAT hommeli =) oon kyl lukenu kaikki maholliset ohjelmat, mut en vaan pääse niille asetus sivuille pitääkö koneessa olla jotkut asetukset päällä/pois että pääsee niihin asetuksiin..
Ei pidä olla koneessa mitään erityisiä asetuksia. Joskus voi olla, että joutuu laittamaan kiinteän ip:n koneelle asetusten ajaksi, mutta tämäkin on yleensä vain modeemeissa jotka ovat sillatussa tilassa eikä niissä ole NAT silloin käytössä. Eli selaimella sinne modeemin asetuksiin kirjoittamalla modeemin ip-osoite sinne osoiteriville. Voi myös olla, että modeemiin ei selaimella pääse käsiksi(aika harvinaista, mutta on myös näitä). Tällöin joutuu konsoliportista tai sitten FTP:llä ottamaan yhteyden.
Tohon rajotukseen vähän tarkennusta: Minä ainakin haluan surffata netissä samalla joten rajoiotukset on pakko laitaa. Ja koska DC++ on toissijainen lataus softa niin se saa "jämä" kaistan. eXeem saa noin 70% ja selain noin 5% ja DC loput...
koitin päästä NAT asetuksiin mutta en vaan pääse...laitoin kiinteän ip:n mutta ei onnistu koitin mennä FTP:n kautta mutta sekään ei päästä...onko jollain tietoa miten pääsis...ois kiva homma jos niitäkin pääsis säätelee THNX
@wipu Katso modeemisi ip-osoite komentokehoitteella: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all Tuolta oletusyhdyskäytävä. Jos modeemisi ip on 192.168.1.1, niin verkkokortin ip osoite tulee olla 192.168.1.x. Aliverkon maski 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytäväksi laitat sen modeemin ip:n, eli tuon 192.168.1.1 (jos se on tuo)
kyllähän mä noi hommat oon tehny mut sehän täs ongelmana onki ku en pääse niihin asetuksiin...keinot on loppunu itteltäni jo vähä aikasitte...
@wipu Tutkinut tämän? http://www.zyxel.fi/includes/file_download.asp?deptid=11199&fileid=1688&file=P660H-61FWv1.pdf&pdf=1
joo oon tarkastanu...se kans hämää ku tossa kopan nimi on vanhan kopan nimi..elikkä ei oo zyxeli oisko sil merkitystä? koitin kyl tos yöllä asentaa kaikki uudestaa mut sitä zyxelii ei siihen tuu...tähän on hyvä sanoo..elämä on =)
adsl 2+4-port gateway prestige 660h-61 Noi tiedot oli takana ja edessä lukee vaan ZYXEL prestige 600 series onko vaikutusta ku koneen asetuksis tota purkkii ei oo tunnistettu oon yrittäny asentaa koko homman uudestaa mut ei se vaan tunnista neuvoja? vai onko mission imbossible?
Ko. ADSL-reitittimesi ei ole järjestelmälaite vaan puhtaasti käyttöjärjestelmä-/laitteistoriippumaton ulkoinen verkkolaite, joka tarkoituksensa mukaan suunniteltu ainoastaan juttelemaan laitteistosi verkkokortin kanssa. Onko nyt tosi, että et pääse em. ohjeen mukaisesti konfigurointiin kun lisäät selaimen osoiteriville http://192.168.1.1 ja painat enteriä?
Tosi on että en pääse purkin asetuksiin ku kirjotan osotteen ja painan sitä enteriä..sehän tässä on ongelmana...taitaa olla mission in imbossible