Olen tahtomattani saanut hiukseni harmaiksi ja harvoiksi painiessani ongelman kanssa johon en enää jaksa uskoa edes olevan ratkaisua. Siispä jos joku osaa auttaa niin sikari hänelle Eli homman nimi seuraava: vaihdoin nettini Saunaverkon 1M/1M : een. Modeemina toimii Zyxelin Prestige 660H-61. Aiemman verkon kanssa ei toiminut aktiivina, joten nyt uusi yritys. Olen saanut homman tottakai passiivina toimimaan. Mutta aktiivina.. olen avannut portteja ZoneAlarmProsta, itse asiassa koko sen skaalan mitä on kerrottu olevan DC:n käytössä. Olen myös käynyt Zyxelin web-systeemissä avaamassa portit 1412 kummallekin paketille. -> ei toimi. olen myöskin kokeillut tuota Upnp-settiä. pienen aherruksen jälkeen sen sainkin onnistuneesti asennettua ja DC jopa löytää ulkoisen IP:ni (joka ei näyttäisi edes muuttuvan). Silti sama homma. Pystyn kyllä lataamaan ainakin joiltain käyttäjiltä, mutta haku ei onnistu ensinkään.. Ei myöskään jos ottaa Upnp-hommat pois päältä ja määrittelee / ei määrittele IP:n ja portit Active-ruutuun. Myöskään tuo DynDns homma ei ole tuottanut hedelmällistä tuolosta.. alankin pikkuhiljaa vaipua todella synkkään epätoivoon, joten jos jollain on samoja ongelmia / on kuullut vastaavista niin vinkkiä kehiin kiitos
Siinäpä oli myös yksi asia joka minulle jäi epäselväksi.. Luin jostain että sellainenki pitäisi tehdä mutta ko. artikkelissa ei mainittu miten tuo tehdään.. Olen siis mennyt sinne valikon NAT-kohtaan ja sieltä avannut ko. portit.
Joo, se täytyy myös tehdä. Sieltä modeemin asetuksista Firewall ja lisää portti 1412 sekä lan to wan että wan to lan(modeemin manuaalissa varmaan tarkempia ohjeita).
Uaah.. nyt en enää pääse edes sinne sivulle. Mutta ehdin kuitenkin plarata niitä sen verran läpi että en kyllä löytänyt sieltä mitään LAN to WAN tai päinvastaisia juttuja olleskaan.. Ainut kohta missä nähdäkseni pääsi jotain portteja säätämään oli juurikin tuo NAT- alavalikko.. Tarvinnee resetoida nyt tämä modeemi että edes pääsee vaikuttamaan noihin asetuksiin taas..
Se löytyy sieltä Advanced setup -> firewall -> rule summary ja sieltä create rule ja insert. Sitten edit rule-kohdasta edit customisized services ja lisää toi 1412 portti(TCP ja UDP) ja klikkaa add. Silloin se pitäisi olla selected services-kohdassa. Lisäät noi wan to lan ja lan to wan molemmat samalla tavalla, niin pitäis toimia
Aivan uskomatonta!! SIIS KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Piene hetken sain säätää ja resetoida modeemia, mutta oikeassa olit siinä missä oli pielessä Tosin muutoin on koko illan saunalahden netti pätkinyt mutta se ei kuulune tähän keskusteluun.. Törkeen hieno homma! Kiitollisuuteni lähenee ääretöntä.
Olepa hyvä Paljastan sen verran, että mulla on sama modeemi ja itellä oli kerran sama ongelma, niin siks arvasin syyn.
Juu kiitoksia vielä kerran. Nyt on tosin uudenlaisia ongelmia.. Kun sinulla on samanlainen modeemi niin tiedätkö, että mahtaako johtua siitä sitten, että ei toimi netissä pelaaminen, tarkemmin sanottuna AQ2 kavereiden kanssa. Aiemman netin kanssa kyllä toimi. Nyttenkin pääsin yleiselle serverille mutta minun koneelleni ei pääse enkä itse pääse kaverin IP:lle.. Voisihan tästä aloittaa uudenkin ketjun, mutta hyvä jos saa toimimaan tälläkin
Paha sanoa mitään tuohon, mutta voithan yrittää vaikka avata tuon pelin käyttämät portit nat:ista ja rautamuurista.