Mulla on ollu 2mb kaapeli tässä noin puol vuotta. Yhdessä vaiheessa DC++ upload jämähti ku seinään. Slotteja ei oo ollu auki ku muutama ja lähestulkoon jokainen alkanut imutus putoaa nykyään systemaattisesti nollaan - alkoi se sitten vaikka 500kb/s, niin pohjalle putoaa. No so what, samahan se mulle tietysti jos joku ei saa multa imutettua, kunhan itse kuitenkin saa muilta. Ainoa vaan, että tässä muutama viikko sitten alkoi imutuskin ihan yhtäkkiä jähmimään. Homma meni jotenkin näin: Pistin kokeilun vuoksi DC:n asetuksista "Automatically search for alternative download locations" päälle, jolloin se tietty rupes imuttelemaan roppakaupalla filelistejä, ja sourceja tuli tiedostoihin kasapäin. Imuttaminen alkoi hitaantua josain vaiheessa tän jälkeen. Ennen saattoi olla vaikka 30 tiedostoa tulossa hyvillä nopeuksilla niin että muutama veti esim. 40-80kb/s ja loput 5-20, kun taas nykyään suurin osa tulee alle 1kb/s, vähän pienempi osa 2-5kb/s ja tämä menee portaittain aina siten, että mitä parempi nopeus, sitä vähemmän sillä nopeudella tulee. Ja jos helvetin hyvä tuuri on, niin tulee joku tiedosto jopa 20kb/s, mutta lähellekään entisiä nopeuksia en ole päässyt hitaantumisen jälkeen. Itse käyttäjien tiedostolistojen imuttamisestakin huomaa nopeuden hitaantuneen radikaalisti. Tavallinen imutus netissä toimii moitteettomasti esim. jostain random sivulta imutus tulee sitä 250kb/s niin kuin pitääkin. DC:n hidastumisen jälkeen aloin myös säätää torrentien kanssa, mutta nekään eivät tule sitä tahtia kuin pitäisi. Maksimissaan torrenteilla on päässyt 26kb/s nopeuteen. Olen kertaalleen poistanut DC:n koneelta ja asentanut uudestaan, mutta tämä ei auttanut, joten em. asetusten muuttelukaan ei vaikuttaisi olevan ongelman syynä. On vain melko outoa, että muuten netistä imuttaessa tulee tiedostot täyttä häkää, mutta DC:llä ja torrenteilla aivan törkeän hitaasti. Ja kun DC:llä kuitenkin tuli ennen oikein hyvää vauhtia - gigoja päivässä, kun nyt tulee hädin tuskin giga viikossa. Ideoita? Thanks.
Ainakin OPOY:lla p2p liikenne on priorisoitu viimeiseksi eli kaikki muu netti liikenne menee sen edelle. Se on siis todennäköisesti operaattorista kiinni. Mikä operaattori teillä on?
PPO:n Baana, mutta kaveri joka asuu about kilometrin päässä niin sillä toimii DC++ moiteettomasti. Tosin sillä on 0.5 meganen kun taas mulla 1 meganen.
Soitin LPOY:lle ja sanoivat, että kaapelimodeemissa on priorisointi ja on ollut koko ajan, mutta en ehkä ole huomannut sitä. No mitä helvettiä. Kai mä nyt huomaan kun ennen tulee DC:llä 200kb/s ja nyt tulee 20kb/s. Ihme meininkiä.
Olisikohan kyse tästä: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497 (uusin versio: http://www.lvllord.de/download.php?url=en/EvID4226Patch223d-en.zip) Eli SP2 vähentää TCP yhteyksien määrän sekunnissa rajattomasta kymmeneen mikä haittaa etenkin p2p-ohjelmien toimintaa huomattavasti. Tällä patchilla voi tuon rajan nostaa takaisin 'rajattomaan'.Itselläkin ennen tämän patchin asennusta oli DC:ssä ja Torrent-ohjelmissa takkuamista ja jos siinä sivussa vaikka kokeili surffata netissä, niin sivujenkin latautuminen kesti tuskastuttavan kauan. Saattaa tämä ongelma toki operaattorin priorisoinnistakin johtua, mutta mikäli et tätä patchia ole vielä asentanut niin joka tapauksessa se kannattaa tehdä.. edit: ...ja vaikka olisit tämän patchin jo joskus aiemmin laittanutkin, se täytyy tehdä uudelleen sillä jokin näistä Windowsin uusimmista päivityksistä laskee rajan uudelleen tuohon kymmeneen.
Myös tuo voi olla syynä. Itsellä kuitenkin on sp2 ja uusimmat päivitykset ja kaikki toimii normaalisti vaikkei tuota pätsii ole laitettu. Kannattaa kuitenki kokeilla.
Ei tuo kyllä näytä toimivan. Ellen sitten tehnyt jotain väärin. Aluksi pistin 50, se ei toiminut, joten vaihdoin 100, joka ei myöskään muuttanut mitään. Tiedä sitten mikä numero siinä pitäisi olla? Btw. Tuossa tuli vähän aikaa sitten eräältä tyypiltä asti keskinopeudella 150kb/s pari gigaa tavaraa. Ajattelin, että tyyppi on varmaan jostain lähiverkosta, mutta olikin sitten Tsekeistä. Mielenkiintoista.
Sanoivat puhelinyhtiössä, että kaapelimodeemeissa on priorisointi, mutta ADSL-modeemeissa ei ole. Sanoinpa sitten vaan, että täytyy varmaan vaihtaa firmaa sitten ja tulossa onkin toiselta palveluntarjoajalta ADSL.
Itse ainakin laitoin saman mikä SP1:nkin aikana oli eli rajaton: 16??????? (se iso luku mikä siinä ohjelmassakin ilmoitetaan ylärajana)
Juu mullakin on toi LPOY:n kaapelinettiliittymä ja täysin sama homma mullakin. Lähetin sähköpostia ja kyselin että rajoittavatko he p2p-liikennettä. Eivät ole edes vaivautuneet vastaamaan, sonera lähti tilaukseen...
Kokeilin toisen koneen kautta varmistaakseni, ettei omassa koneessa ole vikaa. No eipä toiminut silläkään kovinkaan juhlittavasti. Elisa on tilauksessa.