dc:n kanssa ongelmia..

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by niebu, Sep 24, 2006.

1. niebu

niebu Guest

Minulla on ongelmia saada strong dc:tä toimimaan. Hubeille pääsee normaalisti ja mutta haku ja lataukset eivät toimi. Modeemina on tw -ea510 varustettuna palomuurilla. Dc herjaa seuraavaa: Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself. Modeemissa on NAT päällä, koska ei toimi ilman sitä, tai en ainakaan itse saanut toimimaan. Kellään mitään ideoita mistä johtuu? Onko väliä, onko windowsin palomuuri päällä vai ei? Tällä hetkellä käytössä wlan, onko merkitystä? Voisitteko kertoa myös mikä on NAT, kun kaikki tuntuu pyörivän tuon ympärillä.

2. wipu

wipu Regular member

Trophy Points:
    26
  3. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse otin kyllä heti kyseisestä modeemista natin ja palomuurin pois päältä kun hankin sen ja hyvin on toiminut ei mitään ongelmia ;)

4. Snoopy81

Snoopy81 Regular member

Trophy Points:
    26
    Hieman OT:

Tuosta NATista on tehty aikamoinen peikko lähes joka paikassa. Kyseessä on kuitenkin ominaisuus jonka säätäminen "toimivaksi" ei vaadi yleensä muuta kuin ohjekirjaan tutustumisen ja/tai hieman netin kaivelua. On tosin totta, että aina ei homma toimi kuten pitäsi vaikka kuinka ohjeiden mukaan tekee. Mutta pääsääntönä voi sanoa että kyse ei ole mistään ydinfysiikasta vaan melko yksinkertaisesti hoidettavasta asiasta. Ja tämä ei pelkästään koske p2p sovelluksia, vaan kaikkia nettiä käyttäviä ohjelmia. Nykyisissä modeemeissa/reitittimissä on vielä lähes poikkeuksetta melko selkeä hallinta systeemi joko selaimesta tai omalla säätösoftalla. Kuitenkin itse en laittaisi NATtia pois päältä vain siksi että alkaa bitti virtaamaan paremmin. Pienellä paneutumisella saa ominaisuuden pidettyä päällä ja ei siitä ainakaan haittaa ole =)

Anteeksi avauminen. Pitäsi varmaan etsiä työpaikka jossa tekemistä olisi tasaisemmin, ettei aikaa jäisi näille ot kirjoitteluille =)

5. wipu

wipu Regular member

Trophy Points:
    26
    snoopy81 sähän puhut asiaa!
    varmaan puolet tän osion viesteistä liittyy nattiin..vaikka ohjeita on tehty eri merkkisille modeemeille mutta silti kysytään samaa asiaa!

uudet käyttäjät voisivat käyttää enemmän hakua ettei näitä samoja ongelmia neuvottaisi satoja kertoja..kylläkin ongelmat on yksilötapauksia ja aina ei voi toimia vaikka ohjeita on seurannut..mutta
    pointtina tässä tekstissä on että järki käteen ennenkun postaa tänne.

Share This Page