moroo! Tiedustelen yleisesti millä nopeuksilla (noin) teillä cd++ toimii? Näin aloittelijaa kiinnostaa myös mitkä asiat vaikuttaa latausnopeuteen? No molempien osapuolten liittymiennopeudet tietysti, mutta mitkä muut?
1/512 yhteydellä latausnopeus on yleensä >75kt/s ipä juuri muuta lautausnopeuteen vaikuttavaa tule mieleen kuin kummankin osapuolen kaistojen nopeudet sekä kaistan käyttö
Kyllä se on hyvin pitkälti vastapuolen yhteydestä ja asetuksista kiinni. Tyyppi jolta lataat saattaa olla joku limitteri päällä joka rajoittaa nopeutta. Jos sulta lataa esim pari tyyppiä samaanaikaan kun ite lataat ni taas laskee latausnopeus. Joskus isokin tiedosto tulee 3-4 tunnissa joskus ei tunnu yö riittävän lataukseen kun latauskohde vaihtuu kesken latauksen ja nopeus puotaa 60Kb/s johonki 6Kb/s. Se kyllä alkaa ottaa pannuun kun pitäis olla kokoajan etsimässä nopeinta latauskohdetta ja valvoa ettei suo katkasta kesken latauksen. Mutta tää kuuluu tähän P2P ympäristöön. Mulla on parhaimmillaan tulle yli 100Kb/s mutta se on harvinaista eikä kovin pitkäkestosta. Normaalisti pyöritään siinä 50Kb/s molemminpuolin. Niin ja tietysti nopeuteen vaikuttaa latauspaikkojen määrä esim. jos kaverillaa on 1/10 latauspaikkaa ja 512 yhteys ni ei sieltä tule juuri mitään ulos.
Multisource-clientillä 350kt/sec. Muuten tulee jotain 10kt/s tai vähemmän, koska joka vitun tyypillä tuntuu olevan netlimiterit. Yhteys on 3mb . Sama juttu ollut kaikilla muillakin yhteyksillä joita olen aikaisemmin omistanut (512k & 1mb).
Ihan hyvii lukemia teillä. Mulla tulee noin 15kt/s. Joskus paremmin joskus huonommin. Ja nyt kun tarkemmin muistelen joku juttu taisi joskus tulla kokonaan noin 45kt/s. Täytyykö mun sitten vain tyytyä kohtalooni tai vaihtaa nopeampaan liittymään?
mulla 1m/512 liittymä. tällä hetkellä lataan yhtä tiedostoa nopeus 3,7 KIB/s ja yksi upload nopeus 53KiB/s... se keneltä lataan, avonaisia slotteja 2/3..
Kysymys ei ole sinun liittymäs nopeudesta, vaan sourcen liittymän upload-nopeudesta. Tai tietenkin se riippu myös sinun kaistanopeudesta, mutta jos sinulla on esim. 256 niin tuo on ihan odotettava nopeus tuo 15kb/s.
Tärkeintähän on jakajan uppi kaista. Jos lataan tyypiltä millä on 10 meganen yhteys ja slotit vapaana niin kyllä sieltä se ~100kt/s tulee. (1/512).
Eipä noissa nopeudet nouse hirveiks, jos on vaikka BitTorrentti ja DC++ auki, selailee nettiä ja hakee vielä ftp:ltä sälää...
Riippuu lähettäjästä ja omasta connusta. Itsellä 2M/512. 5-6 slottia imee ja 3-6 itseltä pois. Imut nopeudet 5kt/s-150kt/s, pois 3-50kt/s. Nopeuksiin vaikuttaa puolin ja toisin kaistan nopeus ja kuinka kaista käytössä. Aivan turhaa käyttää montaa hubia ja niiden takia aukoa 512 uploadilla 10-> slottia, jolloin upload kaistalla se tavara sitten liikkuu hitaasti. Mielummin hubeja kohtuullisesti auki ja vaikka tuo 5 slottia itseltä pois, niin mahdollisesti nopeuksista saa kaikki jotain hyötyä irti. Mutta kukin tekee tyylillään.
Voi voi teitä...Latailette jotain alle 100kt/s. Hankkikaa kaikki 10/10 niin pääsette asiaan niinku mulla tulee tälläkin hetkellä 745kt/s yks peli ettää...
10 megaisissa vaikuttaa myös jos tuleva ja lähtevä tavara on samalla kovalevyllä jolloin kovalevy hidastaa up/downloadia.
160 gigaset S ata raidithan nuo näyttää olevan. No tietenkinhän siihen vaikuttaa connu nopeus et pysyykö kovot mukana. Kun levyillä alkaa oleen tavaraa ni kovo joutuu tekeen fyysisesti pitkiä liikkeitä kun uP/download filet ovat ns. kaukana toisistaan.