Mitenkähän sais ton dc:n takaisin aktiiviseksi. Se oli aktiivinen vielä tossa pari viikkoo sitten, mutta sen jälkeen oli kone kiinni 2 viikkoo reissun takia ja nyt se ei suostu toimimaan enään kuin passiivi tilassa. Ja kaikki asetukset ja muut on samanlailla kuin ennenkin. Modeemina on telewellin TW-EA100B ja yhteys on soneran, voisko se olla soneran päästä kiinni? Yhteytemme myös " tuplaantui " tänä aikana kun kone oli kiinni. Voiko dc:tä saada aktiiviseksi jos on se joku nat juttu päällä tai sen takana tai jotain. En tiedä ees mitä se tarkoittaa. On vähän outo juttu kun se kerran toimi jo tosi hyvin ennen se aktiivitila ilman ongelmia. Niin missähän vois olla vika, jos se on soneran takia niin menee kyllä liittymä vaihtoon.
Luultavasti ip on vaihtunut. Mene osoitteeseen www.portforward.com , ja näet ip numeron. laita se sitten dc++ active mode asetuksiin
Jos ip vaihtuu usein, kannattaa joku dns-osoite käydä rekisteröimässä. www.no-ip.com :ssa rekisteröit jonkun omiin nimiisi (ie: paawo.no-ip.com), lataat heiltä ohjelman, joka päivittää koneen ip:n vastaavaan tuota paawo.no-ip.com :ia. Tämän jälkeen paawo.no-ip.com toimii ip:n tavoin mm tuossa dc++:ssa.
Jos se on tuossa natissa se vika, selaa tämänviikkoisia viestejä, niissä kyllä kerrotaan miten se pelittää.
niin tästä mun ongelmasta vielä. eli f-securen palomuurissa on portti auki dc++:lle ja ip-osoiteen olen tarkistanut aina sama osoite.tarkistin vielä ettei ole vaihtuva.ollut joskus vaihtuva.näiltä osin"vanhaa kauraa" mutta aktiivitilassa ei hakuja vaan löydy.passiivina kyllä löytyy.pistin sonerallekkin kyssäriä tosta olenko nati takana mut ei vielä vastanneet.niin ja xp:n palomuuri on pois päältä. kyllä tää homma ennenkin on onnistunut,olen muutamalle ton dc++ asentanut ja asetukset laittanut kuntoon ja hyvin toimii aktiivitilassa.. mikä neuvoksi palaa kohta hihat.auttakaa ny
meinas unohtua.onko muilla ollut ongelmia avata http://www.finx.org/fi-faq.php itse kun yritän päästä foorumille niin nettiyhteys katkee kun yrittää avata sivua.linkin kauttakaan en pääse foorumille,sama juttu? että semmonenkin vielä