Eli olen lukenut kaikenlaisia palstoja koskien tätä, mutta ei vaan tunnu löytyvän nii ajattelin jos joku jaksais auttaa.. Eli Ensiksi kysyisin että saako DCtä aktiivitilaan jos on operaattorin natin takana? Moni on kirjoittanut että kai saa, mutta oon koittanut kaikenlaista ja muutin yhteytenikin julkiseksi, mutta mikään ei auta. Ainoa mitä olen saanut aikaan nii nyt dc ei hae mitään passiivisenakaan. Eli itellä on tälläset setit koneessa: Telewell ae501(ver.1)-adsl purkki, Sygate-palomuuri Oon yrittäny sillai et laitan sen sisäisen ip:n tonne purkin asetuksiin ja avaan ne portit mut ei se auttanu mitään ja dc:n asetuksissa on ulkonen ip ja vakioportit. Päivitin purkin softankin mutta tais mennä huonompaan suuntaan. Enemmän sälää mut vähä epäselvempi. Ja kun oon laittanu sen sillattuun tilaan nii yhteys ei sen jälkeen enään toimi. Mistä tämä johtuu? Ajattelin että DC voisi toimia silloin, mutta kun ei toimi mikään silloin. Onko sillä mitään merkitystä että onko julkinen ip vaiko ei ? Kun se on nyt vaihtumassa, mutta en tiedä onko se vaihtunu vielä, ei ainakaan mikää ip ole suuremmin muuttunut..vai mistä sen huomaa? Eli voisiko joku auttaa ja kertoa että miten saan dcn toimimaan kun ip on julkinen ja kun se ei ole, ja onko niissä säädöissä silloin mitään eroa, mitä pitää dc:hen ja purkkiin asettaa? Ja mistä johtuu että välillä dc ei toimi passiivi tilassakaan vaikka sygate on pois päältä kokonaan? Hubit se löytää kyllä mutta ei mitään tiedostoja eikä tietysti lataakkaan mitään. Yhdessä vaiheessa aktiivitilassa löysin hakusanalla "win" 7 tulosta, mutta se nyt ei taida olla ihan koko totuus. Alkaa pikkuhiljaa vaan vituttaan ku pari päivää jo puskenu tätä eikä mikään meinaa auttaa. Kiitos etukäteen ja anteeks kirjotusasusta ja muusta vastaavasta.
Ja vielä sitä, että purkin asetuksissa on nat päällä tai pois päältä..joten mitä se vaikuttaa vai onko sillä mitään merkitystä dc:n toimintaan? ja mikä on ACL ? Pitääkö jotain IP-suodatuksia mahdollisesti tehdä? Mulla on 2 konetta tossa purkissa kii, ei kai se mitään ratkase? Tuntee ittensä nii tyhmäks ku joutuu kyseleen, mut voisko joku auttaa sillai perusteellisesti. Ja että minkätakia esimerkiks dc aktiivi tila ei toimi, minkä takia portit pitää käsin avata
joo eli sun pitää tehä niin että avaat vaikka 1 koneelle adsl purkkiin portin 1411 ja sit sisäinen ip siihen ip kohtaan niinkuin sulla on varmaan jo, mene sitten dc++ asetuksiin ja laita kohtiin TCP & UDP portti 1411. 2 koneelle voit avata vaikka 1412 ja dc:n asetuksiin toi portti mulla ainakii toimii näin. (eli viimeinen portin numero vastaa konetta niinkuin: 1412<- 2 kone, 1411 <- 1 kone