Olen yrittänyt saada oman hubin mutta ei ole viellä onnitunut latasin Y-Hub ohjelman..ja Rekisteröiyin no.ip.orgiiohjelma valittaa koko ajan: connection failed not sock? jotain ilmeisesti päin honkia :/Ja se no.ip.orgi ohjelma löytyy mutta se taas näytää tälläistä tekstiä [su 16:16] finnishghettoland.no-ip.org: DNS is current, no update needed. [su 16:19] Checking Remote IP Address. [su 16:19] Current IP address found, using 80.223.109.214 for updates.
Onko sulla se no-ip:n dynamic update client asennettuna? Ei riitä, että rekisteröit osoitteen, sun täytyy saada se osoittamaan sun omaan ip-osoitteeseen.
Ja omalle hubillehan menet tottakain oman konees ip:llä etkä sen osoitteella ????? Onko linja puhdas eli palomuuri ei blokkaa
Omalle hubille pääsee sen nimelläkin, jos se duc on kunnossa. Täytyy myöntää kokeiltuani dyndns:ää, että se on parempi kuin no-ip. Siihen saa esim. viisi ilmaista hostia, no-ip:lle vain yhden. http://www.dyndns.org
Ghetto siis tollanen viesti siihen täytyy tullakin. Se on päivittänyt hostiin ja on nyt valmis vastaan ottamaan yhteyksiä. Ja onko sulla ne YHubin asetukset oikein?
pe5ta minun käsittääkseni jos omistaa sellaisen modeemin joka jakaa sisäverkolle eri ip:n kuin ulospäin ei pysty menemään osoitteella koska se ohjaa siihen ulospäin näkyvään ossuun ja omalle hubille mennään sen koneen omalla ip:llä. Jos ulos ja oman koneen ip on sama niin silloin se kyllä ohjaa osoitteellakin oikeaan paikaan. Eikös se näin mene luulisin.?!
Ei niitä muureja kannata pois kokonaan laittaa. Puhkaiset reiän sen hubin käyttämään porttiin joka on kai 411 jos et ole muuta valinnut. Ossun perusteella se ainakin olis 411. Ja se käyttämäsi modeemi mulla kiinnostaa että oletko natin takana. Softamuuri yleensä kysyy että sallitko ohjelman käyttää nettiä ja jos sallit niin se pitäis toimia. Windowsiin pitää määrittää palomuurin portti ja jos modeemi on natin takana niin sieltäkin pitää sallia liikenne. Jos käytät muita palomuureja niin silloin ehkä windowsin muuri joutaa lepoon
omassa boksissani on natti päällä ja servokoneella tietty eri ip kuin "pää"koneella, hyvin tuolla toisella koneella tuntuu osoitteellakin sisälle pääsevän, tiedä sitten meneekö se jotenkin sisäverkon kautta (tai on siis pakko mennä) kun kokeilin imuttaa servolta dc:llä tavaraa niin servo uppi muhevalla 900kt/s vauhdilla... liittymäni kun on 2/512, en taida tietää edes itse, miten olen saanut ton systeemin konffittua tuohon hanttiin... HUOM. kannattaa muuten laittaa sen oman hubin osoitteen perään: ortin numero, jos on käytössä rautamuuri. Mulla alkoi vasta tuon jälkeen homma pelittää, muuten tuli pelkkää connection timeouttia
Mulla on rautamuuri ja en ole laittanut eri portia ossun perään. Avasin purkin muurista linjan portille 411 ja sillä alkoi toimimaan. Pääsetkö pe5ta silläkin koneella osoitteella jossa hubisofta pyörii. Minä en pääse kuin sen hubikoneen omalla ip:llä.
Erillisen porttinumeron tarvitsee hubin osoitteen perään vain, jos hubi pyörii jossain muussa kuin default 411 portissa... hubi.dyndns.org ja hubi.dyndns.org:411 toimii aivan samalla tavalla ja toi porttinumero turha, mutta jos hubi esim. portissa 45700 niin hubi.dyndns.org:45700
Näin juuri ja noita eri portteja hubeille joutuu määrittämään jos isp on sulkenut portteja tai jos on useampi hubisofta samalla koneella.