DCOM EXPLOIT

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Ezzet, Nov 4, 2005.

1. Ezzet

Ezzet Regular member

Trophy Points:
    28
    Avast taustasuojaus torjuu vähän väliä ko. hyökkäyksen porttiin 135. Trace ip:lle menee isp:n koneelle. Minkälainen uhka tuo DCOM EXPLOIT on? Jostain syystä palomuuri (Sygate) ei sitä blokkaa vaan tuo Avastin taustasuojaus.
    Osaisiko joku kertoa mikä juttu tuo on?

2. Digiface

Digiface Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Nov 4, 2005
  3. Ezzet

Ezzet Regular member

Trophy Points:
    28
    Kiitokset tuosta! Kokeilin myös DCOMbob-ohjelmaa, joka ilmoitti, että portti 135 on nyt STEALTH-tilassa :D

Last edited: Nov 5, 2005
  4. Faeryan

Faeryan Regular member

Trophy Points:
    26
    Jesh! Mulla meni joskus käyttis uudelleenasennukseen, ja en muista mistä syystä asensin Win XP:n ja sitten vasta Linuxin jota kuitenkin käytin, mutta kuitenkin Windows oli käytössä kaksi päivää, jona aikana ehti tulla DCOM-exploittia (palomuurin latasin heti ensimmäisenä netistä) ja sitten viikko sen jälkeen kun olin saanut Windozen jo pois ja takaisin Linuxin ääressä niin netti katkeaa.
    Soitin ISPille (Sonera) ja kysyin syytä, ja sanoivat liiallisen liikenteen 135-porttiin aiheuttaneen sen että sulkivat mun liittymän. Laittoivat kuitenkin takaisin päälle kun lupasin ettei niitä enää minun koneelle tule.
    Samassa syssyssä oli kyllä toinenkin portti syyllisenä. 129 muistaakseni jakoi microsoft-ds:ää.
    Eli hyvä kun saat sen portin kiinni, ettei ISPi sitten suutu sulle.

5. Ezzet

Ezzet Regular member

Trophy Points:
    28
    Mistä johtuu tuo dcom-exploit porttiin 135? Aiheuttaako joku ohjelma sen vai mikä, onko se virus tms? Tutkiskelin asiaa netistä ja ms:n sivuilla kerrottiin, että sp1/sp2-pitäisi tukkia tuon portin ja estää dcom-exploit. Mutta kun perehdyin asiaan hiukan tarkemmin niin ilmeni, että on ilmestynyt uudenlainen dcom-exploit, joka pitää estää ulkopuolisella ohjelmalla - eli esim.tuollaisella, kuin Digiface neuvoi.

EDIT: [bold]MSBLAST, also called W32/Lovsan, RPC/DCOM Exploit[/bold]
    Löytyihän, kun Googletti: https://www.owlnet.rice.edu/FAQ/cache/365.html

Last edited: Nov 9, 2005

Share This Page