DDE Server ongelma ynnä muutakin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by 1pertti, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Eilen alkoi läppäriltä (Win XP Pro SP3) uloskirjautuessa tulla herjaa "DDE Server Window ei vastaa" aina, kun Internet Explorer oli ollut käytössä. Kyseinen palvelu piti lopettaa manuaalisesti, joskus useaankin kertaan, ennen kuin kone sulkeutui. Googlauksen jälkeen olen mm. estänyt palvelujen "Verkon DDE" ja "Verkon DDE DSM" käynnistymisen, mutta viesti tulee silti edelleen.

Uutta tietoa: Edellinen vika korjautui. Selitys on aika outo: Olin saanut sählöpostin liitteenä Word-dokumentin, jonka olin tallentanut omiin tiedostoihini. Ilmeisesti dokumentissa oli joku DDE-kytkös, joka aiheutti tuon vikailmoituksen aina uloskirjauduttaessa. Kun poistin dokumentin, virheilmoitukset loppuivat. Malwarebytes ei huomannut mitään mainittavaa koneella tai dokumentissa.

Tuo järjestelmän palautusongelma on vielä ratkaisematta:

Sitten kokeilin järjestelmän palautusta. Viimeisin palautuspiste oli niin tuore, että ei korjannut mitään. Sen jälkeen järjestelmän palautus ei enää ole onnistunut. Ei edes viimeisen palautuksen peruminen(, millä ei siis olisi vaikutusta juuri ollutkaan). Nyt vaikuttaa, että järjestelmän palautus ei onnistu edes vikasietotilassa. Palautusta käynnistettäessä tulee ilmoitus, että E-aseman muutokset menetetään lopullisisti, vaikka USB-asema E ei tiettävästi ollut kiinni palautuspisteitä tallennettaessa. Palautus päättyy uudelleenkäynnistyksen jälkeen ilmoitukseen, että järjestelmää ei voitu palauttaa.

Nortonin peukalointisuojaus on estetty. Aiemmin se on riittänyt sallimaan järjestelmän palautuksen toteutuksen, joten mistä nyt kiikastaa, ja vielä vikasietotilassakin?

Jatkan harjoituksia, mutta otan samalla vastaan hyviä vinkkejä, miten edetä tai mitä kokeilla.

Last edited: Nov 27, 2010
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page