Elikkäs ongelmana on se kun en koske koneeseen tiettyyn aikaan (oisko 30min), niin kone siirtyy jonkin tyyppiseen virransäästö tilaan, jossa näyttö menee mustaksi ja kovalevyt sammuu, joten myös prosesseja keskeytyy.. Tämä hankaloittaa asioita, esim dc hubin pitoa, kun hubi menee kiinni jos ei käy heiluttamassa hiirtä puoletunnin välein. Mistäköhän kyseisen ominaisuuden saisi pois. Debianhan on 3.0 versio
Minulla käytössä uudempi Debian Sarge, jossa Gnomessa löytyy seuraava valikkopolku: Sovellukset/Työpöydän asetukset/Lisäasetukset/Screensaver, sieltä Advanced ja ruksi pois "Power Management Enabled"-kohdasta.
Minulla on KDE käytössä, löysin saman valikon, mutta sen olin jo kytkenyt pois käytöstä, eli edelleen sama vika.
Myös Control Centerin kautta pääsee tuota säätämään. K-valikko/Control Center/Peripherals/Display ja siellä Power Control.Huomaa, että aikaakin voi pidentää, ennenkuin menee virransäästötilaan.
Tuostakin olin jo aikaisemmin poistanut raksin ruudusta.. Nyt laitoin rasti ja kaikkiin disabled. Ja sekään ei näköjään auttanut mitään
Kiitos vinkistä , biosissa tosiaan oli virränsäästö käytössä, ihme kyllä kun windowsia käyttäessä ongelmaa ei ilmennyt, siksipä en osannutkaan biosia tutkiakkaan.