Debianin lataus bittorrentilla!

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Mikkohol, Jul 20, 2006.

  1. Mikkohol

    Mikkohol Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    http://www.debian.org/CD/torrent-cd/ Elikkäs tuolta olen lataamassa bittorrentilla debiania. Täytyykö minun ladata kaikki iso. tiedostot mitkä siellä näkyvät vai riittääkö vain yksi?
     
  2. Snoopy81

    Snoopy81 Regular member

    Joined:
    Nov 21, 2005
    Messages:
    114
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    riippuu miten aiot asentaa. Eli jos haluat, voit asentaa netinstall systeemillä. Tällöin otat vain sen netinstall levyn joka ei kooltaan ole kuin reilu 100 megaa. loput ladataan asennuksen aikana. Tämä on kätevä jos et aio asentaa kaikkea, saat samalla uusimmat paketit kerralla koneeseesi. Tällöin tosin kannattaa olla laajakaistayhteys koneessa johon asennetaan. Toinen vaihtoehto on ottaa dvd isot, jolloin saat kaiken kerralla, ja asennus on nopeaa. Paketteja joudut kyllä asennuksen jälkeen päivittämään. Ja sitten voit ottaa cd imageja, näistä muistaakseni riittää kaksi tai kolme ensimmäistä perusasennukseen ja loput voi ladata valmiista järjestelmästä apt-getillä. Itse asensin omani tuolla netinstallilla ja ei siinä asennuksessa kovin kauaa mennyt, tunnin taisi latailla paketteja yhteensä vaikka asensin kde:t sun muut. Eli ihan miten haluat. Niin ja otathan oikean version, i386 "normaali PC:lle".

    OT. Jos työpöytäkäyttöön aiot konetta kannattaa ottaa etch. Palvelinkäytössäkin itse suosittelisin sitä. Sargessa on paljon vanhoja paketteja.
     
  3. Mikkohol

    Mikkohol Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos eiköhän näillä ainakin alkuun pääse
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Jos uusi kone ja haluaa uudempaa softaa niin Ubuntu olisi parempi vaihtoehto. Debian on tietysti hyvin testattu ja hyvä vaihtoehto jos vakaus on pääasia.
     

Share This Page