Joo elikkä ongelmana on nyt se, että kaverit ei pääse mun servulle kun teen Dedicated-Serverillä servun. Pääsen sinne itte mutta valittaa consolessa tällästä: "] connect 192.168.1.14:27015 WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: WSAEADDRINUSE NET Ports: server 27015, client 27005 Could not get TCP/IP address, TCP/IP disabled Reason: WSAENOTSOCK Connecting to 192.168.1.14:27015... Connection accepted by 192.168.1.14" Kyseessä peli Counter-Strike 1.6 Auttakaa evottajaa. ;sniff
Joo kiitti, mutta kuinka sen teen? voitko selittää aika tarkasti samantien sillä olen aika käsi . Kiitti jo valmiiksi
-port 27030 (tai mitä porttia haluaa käyttää), tuon kun lisää siihen komentoriviin millä sen dedicated palvelimen käynnistää
HUOH! ei toimi vieläkää, nyt ei enää valita mtn. consolessa mutta kaverit ei vaan pääse "retrying connection to server" tulee kuulemma niille. nyt valitta dedicated tällästä "couldn't exec listip.cfg couldn't exec banned.cfg Connection to Steam servers successful. VAC secure mode is activated. Adding master server 69.28.151.162:27010 Adding master server 207.173.177.11:27010 ERROR: couldn't open custom.hpk." PLZ auttakaa ( tää on tuskaa
Ööö... Mitä mä tolla teen? Jos laitan connectia ja toi ip niin ei mee ees mulla minnekkää servulle :O
Sulla on varmaan NAT päällä ADSL modeemissa. Kun kerrot modeemin merkin ja mallin niin joku kaivaa ohjeet miten saa portit ohjattua tai sitten otettua NAT:in pois päältä.
Reititin on 4-paikkanen (yks wlaniin ja yks tähän koneeseen ja loput tyhjiä) SIEMENS SpeedStream ja Wlan on Philips SNB6500 En sitten tiiä mikä on NAT että voi selittää aika tarkasti PS. Kiitos kaikille jokka on vaivautunu auttamaan.
NAT siis tekee sen että kaikki verkossa olevat koneet näkyvät internettiin yhtenä IP osoitteena, tämän takia palvelimen pito ei onnistu ilman säätämistä (NAT laite ei siis tiedä suoraan mihin sisääntuleva pyytämätön liikenne pitää ohjata). Tuosta SpeedStream:ista on useampi eri malli http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.do?id=hen_as_yhka_internet,dokumenttisivu_adsl_0026.htm tuossa ohjeet 6515- ja 5450-mallien siltaukseen (jolloin NAT ei ole enään päällä ja jokainen kone saa oman IP osoitteen).