Itse nettipelauksessa ei ole ongelmia mutta en voi ylläpitää minkään pelin serverä siten, että kaverini voisivat tulle sinne. Itse pääsen peliin mutta kaverini kone ei edes huomaa serveriä. Ei edes vaikka kaikki virus torjunta on pois päältä. Olemme kokeilleet Delicated Serveriä ja Haloa, huonolla lopputuloksella. missä siis vika?
hyvä ollith: jos aloittaisit siitä mikä peli on kyseessä, niin me muut voimme ehkä auttaa. Kiitos //oh - anteeksi sokeuteni: onko kyseessä Halo? /// noh, Halo ei tuttu, peliserverit kyllä: varmista että sinun serverisi lähettää ip:täsi sinnne missä ikinä noita Halo servereitä listataan (serverin asetuksissa). Oletko NAT:n takana? Määritä peliportti pääsemään läpi. Lisää vastauksia voit tutkailla mm. ohjeista kuin CS-servu tehdään. Niin ja - jos kaverisi tietävät sinun ip:si esim. 127.0.0.1 ja peli portti (?) vaikka 20100 (näin malliksi, ei hajuakaan mikä sinulla on), niin käske kavereidesi ottaa yhteyttä konsolin kautta sinun servuusi.
tarkensin otsikkoa jotta jo siitä huomaa kyseessä olevan delicated serveri sekä Halo, ja ongelma tässä
Joo lueskelin noita muita keskusteluja ja sain selville että ongelma on modeemi boxissa on palomuuri, se oli vissii joku NAT. pitänee yrittää saada se pois jotenkin ja ps. se ongelma on kaikissa peleissä....
mielestäni NAT:a ei saa pois päältä, mutta sen mitä voit tehdä (ja sinun pitää) on määrittää modeemistasi tuo kyseinen portti jota peli(t) käyttävät että päästää läpi sen. Aikoinaan itselläni (telewell modeemi) se meni jotenkin tyyliin portti 20110, jonka "forward" 192.0.0.2 - tyyliin = esimerkki koneen ali-ip modeemin jälkeen . Näin kerrot kaikki porttiin 20110 (tässä siis sinun oma peliserverin portti) tuleva liikenne jatkaa modeemista sinun koneellesi ( siis tuohon ali-ip:n)
Kyllä tuon NAT:in aina pois saa, tuo portin puhkominen on toinen tapa, kun vain kerrot mikä verkkolaite on kyseessä niin joku varmaan löytää tarkempia ohjeita.
Meinaat vissiin sitä boksia jossa kone on kiinni? en osaa muuta sanoa kun että sen päällä lukee ZyXEL. Oon ihan tavallinen pulliainen niin en ymmärrä mitään hienoja sanoja kuten nyt esimerkiksi tuo alimodeemi
Jos jotain tarkempaa mallia saat siitä ZyXEL:in pohjasta vaikka kaivettua. http://www.portforward.com/routers.htm tuolta löytyy ZyXEL:in laitteille tuo porttien ohjaus.