Elikkäs, kyseinen läppäri ja aivan liikaa turhaa hilpettä kertynyt vuosien varrella koneeseen. niin kaikenlaisia silppuohjelmia sekä ylimääräisiä/turhia tiedostoja. Formatointi olisi aiheellinen koneen putsaamiseksi, mutta. Olen lykännyt tätä siivousta koska viimeksi en saanut tätä itse kuntoon vaan jouduin viemään ammattilaiselle operoitavaksi. Dellin sivuilta saattaisi saada oikeat ajurit jos vain olisi koneen "tunnistus" tarra vielä kiinni mutta se on muksujen käytössä vuosien saatossa irronnut ja siellä on niin paljon erilaisia ajureita samaan asiaan etten tiedä mikä on mikäkin. Mikä on helpoin tapa saada läppärin kaikki ajurit takaisin formatoinnin jälkeen? Ainoana talouden koneena olisi hyvä saada ne ennen formatointia ulkoiselle kovalevylle. Mieluummin jos olisi jokin ajureiden "varmuuskopiointi" kun tiedän ettei tämä yhdistä internettiin formatoinnin jälkeen.
Onkohan tuo windowsin "palautuspiste" Sellainen että sen avulla saisi jotenkin kyseiset ajurit windossin uudelleen asennuksen jälkeen? Kun talteen ei tarvitsisi saada kun ne "ajurit" jne mitä windowssi ei itsessään sisällä. Kaiken muun voin asentaa uudestaan itse kunhan nuo tehdashilut saisi talteen. Niin ja xp:hän oli kyseessä.
Tuolla näkyy olevan kaikki ajurit. http://support.euro.dell.com/suppor...s=dhs&SystemID=LAT_PNT_PM_D600&os=WW1&osl=EN. Lataa PC Wizard v2008.1.86 tuolta http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/muut_ohjelmat/pc_wizard.cfm niin näkee mikä näyttis, verkkokortti ym. koneen sisällä on. Sitten tiedät mitä Dellin sivuilta lataat ennen formattia ja tallennat ne D:lle, E:lle... jos formaat C:n. Jos kovo on yhdessä osiossa, polta ajurit levylle talteen. Voisit varoiksi ottaa niitä verkkokorttien ajureita monenlaisia, kyllä niistä joku sopii, jos tää on ainut kone millä teillä pääsee nettiin. EDIT: Niin, ei sulla satu olemaan niitä alkuper.levyjä?
Pitääpi kokeilla kun kerkee tuota pcwizardia. Koneen olen joskus ostanut käytettynä tutulta ja levyjä ei mukaan tullut. Toivotaan että tulee oikeat ladattua sieltä dellin sivuilta, ja tietysti kaikki tarvittava surffailuun että pääsee lisää tarvittavia osia hakemaan.. ettei tarvitse taas viedä jollekkin muulle laitettavaksi.
Pcwizardi antoi kaikki tarvittavat tiedot jotta sain ladattua tarvittavat silppeet dellin sivuilta. Suosittelen, homma hoidettu ja kaikki turha taas poissa koneelta.
Hyvä homma. Nyt kun pidät ne ajuripaketit eri osiolla/poltat, niin jos tulee joskus uus format, niin sieltä ne löytyy.