Delsim Dialer A P U A !

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by rottis, May 19, 2007.

1. rottis

rottis Regular member

Trophy Points:
    28
    Minulla on ollut tuosta Delsim Dialerista haittaa jo maaliskuun lopusta lähtien.
    Tietokone johon se tuli silloin maaliskuussa on jo Windows laitettu neljäkertaa.
    ( siis kiintolevyt formatoitu ja uusi windows asennus )
    Nyt sitten sen neljännen asennus kerran jälkeen se tietokone ilmoitti näin:

VIESTINVÄLITYSPALVELU

Lähettäjänä FROM vastaanottaja TO 12.05.2007 00:07:00

Stop Windows requires immediale Attention

Windows has found 55 critical errors

to fix the errors please do the follofin

1. Download Registry uptate from www.regfixit.com

2. Install Registry update

3. Run Registry update

4. Reboot your computer

FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO SYSTEM FAILURE.

Kysyin paikallisesta tietokoneliikkeestä neuvoa, siellä kehotettiin menemään tähän osoitteeseen ja suorittamaan online scan.
    www.pandasoftware.com siellä ollessa koneessa oleva Avast alkoi ilmoitella taas Troijalaista. Siis tuolla sivulla oli se Delsim Dialer ja taas kerran siinä tietokoneessa oli se takaisin.
    Ei siinä sitten taas auttanut muu kuin irroittaa se tietokone irti pois modeemista.

Nyt sitten erehdyksessä satuin pistämään siihen samaan modeemi porttiin kiinni toisen tietokoneen. Se Delsim Dialer tuli siihenkin tietokoneeseen.
    Voiko tätä jo katsoa " hyökkäykseksi " minun IP vastaa ?
    Kun kaksi tietokonetta saa sen Delsim tartunnan, ja toinen sen jälkeen kun on kiinni samassa modeemin portissa kuin se johon se tuli ensin.
    Minulla on siinä samassa modeemissa kiinni vielä kaksi muutakin tietokonetta mutta niissä ei tuota ongelmaa nyt ainakaan tällä hetkellä ole.

Miten tuosta Delsim Dialerista pääsee eroon?

Tänään on tietokoneisiin laitettu Soneran Tietoturva ohjelmisto eli F-Securen Virusturva + Palomuuri.
    Pitääkö tämä virusohjelma ja palomuuri nyt tuon delsim dialerin poissa tietokoneiltani ?
    Vaikka näyttää kyllä siltä että siitä uusimmasta tartunnan saaneesta koneesta tuo delsin ei lähde pois, että siihen pitää se windows siis asentaa uudestaan.

Onko tuosta F - Securesta nyt sitten apua? Entä millainen virusohjelma on Norman ? Joka on sitten vielä yhdessä " Ihan uudessa "
    tietokoneessa käytössä.
    Siinä on myös tuo Normanin palomuuri käytössä.

Pystyykö se sonera selvittämään sen IP osoitteen josta minun koneelle
    tulee aina tuo Delsim Dialer.

2. OneMember

OneMember Active member

Trophy Points:
    78
  3. Auttaja

Auttaja Guest

Share This Page