DHCP ja FlashFXP

Discussion in 'Alkuperäinen Xbox' started by Threat, Nov 30, 2004.

1. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    Yhteysohjelmana PC:ltä siis FlashFXP.
    IP osoite haetaan palvelimelta automaattisesti. Mikä on se IP sitten jolla Xboxiin tulisi yhdistää ja millä asetuksilla? Kuinka saan Xboxin silloin käyttämän IP:n selville?

2. juibe

juibe Member

Trophy Points:
    11
    ei tätä niin kauhean vaikee olisi ollut netistä etsiä. Mutta tässä on linkki...http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html#111

3. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    Juu. Vilkaisin tuota sivua jo tässä aiemmin. Jospa se IP osoite, jonka määritän sinne dashboardin asetuksiin toimii myös sitten samalla IP:llä, jolla yhdistän PC:ltä Boxiin vaikka tuo DHCP arpoo sen IPn yleensä automaattisesti. Tämä on se pääasia, jonka haluaisin tietää.

4. a2061

a2061 Member

Trophy Points:
    11
    Minulla lähti toimimaan, kun aluksi laitoin xboxin asetuksista staticIP kohtaan no. Sen jälkeen poistuin ja tallensin muutokset. Buuttasin xboxin ja menin uudestaan asetuksiin. Nyt siellä pitäisi näkyä koneen arvottu IP-osoite. Seuraavaksi käynnistin flashfxp:n ja laitoin ip-osoitteeksi saman, minkä tarkistin xboxin asetusvalikosta. Minulla ainakin näyttää xboxin IP-osoite muuttuvan joka kerta kun boxin buuttaa, joten IP-osoite on käytävä tarkistamassa aina tarpeen tullen. Huomaa, jos sinulla on zonealarmin palomuuri, se voi estää yhteyden muodostamisen.

5. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    DHCP ei ole mikään "arpakone".

DHCP:tä varten tarvitaan palvelin joka antaa DHCP:tä pyytävälle laitteelle ennalta annetusta "IP-kasasta" IP:n, jota se voi alkaa käyttämään.

Tässä viestiketjussa olevilla on melko varmasti DHCP:tä käyttävä netti yhteys ja boxi hakee IP:n netti operaattorilta. Ja FTP toimii netin kautta.

Toisin sanoen JOS käytät omaa verkko korttia (suositeltavaa) xboxia varten laita esim PC:n puolelle verkko asetuksiin 192.168.100.1 ja xboxiin ip:ksi 192.168.100.10.
    Sitten määritä submaskiksi 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytäväksi 192.168.100.1
    Ja ftp yhteyttä luodessa sinne sitten ohjelmaan xboxin ip.
    Ja se DHCP POIS käytöstä.

Ja viellä noista palomuurista, että JOKAINEN palomuuri voi estää ftp-yhteyden luomisen. Jollei sitä ole asetettu niin, että hyväksyy nimen omaan xboxille annetun IP:n liikennöidä verkossa.
    Näiden asetuksien kanssa saattaa tulla vaikeuksia JOS käyttää DHCP:tä hyväkseen.

Last edited: Dec 9, 2004
  6. a2061

a2061 Member

Trophy Points:
    11
    Kyllähän minä tietysti yritin, ensin staattisella IP-osoitteella. Laitoin boxille 192.168.1.2 ja PC:n toiselle verkkortille 192.168.1.3 sekä muut asetukset kerrotun mukaisesti. FTP-yhteys PC:n ja boxin välillä toimi erinomaisesti, mutta jostain syystä internet yhteys lakkasi toimimasta. En minä ohjeessa ottanut kantaa, onko minulla täysin oikea tapa toimia, mutta nyt ainakin toimii nettiyhteys, sekä ftp-yhteys PC:n ja boxin välillä . Lisäksi nettiyhteys on nyt jaettu onnistuneesti PC:n ja boxin välillä. Ainakin xbconnect toimii jouhevasti.

7. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Eli käytät yhtä verkkosovitinta ja HUB:ia josta menee netti yhteys sekä xboxille johto?

Tässä tapauksessa tietenkin netti katkeaa kun menet vaihtamaan DHCP:n pois koneeltasi.
    Mutta jos käytät tällä tapaa on tiedonsiirto heikompaa todennäköisesti PC:n ja Xboxin välillä, kun jos olisi ihan oma verkkokortti PC:n ja xboxin välillä.
    Suosittelen ostamaan toista verkkosovitinta tähän käyttöön.

Last edited: Dec 9, 2004
  8. a2061

a2061 Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä minulla käytössä pc:llä kaksi verkkokorttia. Toinen verkkokortti on kiinni adsl-modeemissa ja toinen boxin verkkokortissa. Näin olen onnistunut yhteyden jakamisessa. Mutta olen kyllä kiitollinen, jos löytyy ratkaisu, miksi nettiyhteyskatkeaa, jos PC:n ja boxin välillä on käytössä staattinen IP-osoite. Jos vaan saan toimimaan niin mielelläni käyttäisin staattista IP:tä, on se kuitenkin kätevämpää. Pc:llä olevat verkkokortit on sillattu "network bridge" ja käyttikseni on winxp sp2.

Olen näissä hommissa aloittelija, mutta kerroin ensimmäisessä viestissä omiin kokemuksiin perustuen, miten ainakin saa ftp-yhteyden jotewnkin toimimaan.

Sp2:n oma palomuuri ei muuten aiheuta mitään ongelmia vaikka olisikin käytössä pc:n ja boxin välillä dynaaminen IP-osoite.

9. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Tilanteesi kuulosta melko erikoiselta, koska miten selvitin sen pitäs toimia.

Ainakaan siinä xboxille tarkoitetussa verkkokortin asetuksissa ei olisi hyvä olla mitään sidonnaisia nettiin päin.

Mutta en osaa muuta oikeastaan sanoa. Itsellä ainakin on samalla tavalla kuin sinulla ja toimii kuten annoin ohjeita.

Kaippa olet nuo oletusyhdyskäytävät sun muut laittanut samoiksi kummassakin laitteessa?

10. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Trophy Points:
    26
    Tämä on ihan hyvä tapa, mutta itse suosisin mielummin Nattavaa reititintä. Tai reititin+kytkin jos ei portit riitä. Nat toimii samalla välissä jonkun asteisena "palomuurina". Ei kuitenkaa riitä yksistään. Hankinta hinta on tietenkin kovempi tällä. Mutta xbox ei ole tällöin riippuvainen PC:stä (eikä mahdolliset muutkaan koneet). Vaan toimii netissä vaikka PC ei olisikaan päällä.

Itselläni on tällähetkellä yhteys niin että julkisia IP:tä on jaossa usemapikin joten myös xbox on julkisella ip:llä (ei NAT). Huonona puolena että alkuun Data PC:n ja XBOX:n välillä käy kääntymässä jossakin ISP:n tiloissa, muutaman minuutin jälkeen kuitenkin yhteys toimii suoraan, ja nopeus kasvaa 5-7mt/s.

t. Jami

11. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Niin kaikissa netil läpi käyvistä yhteys hommissa on just toi nopeus homma.

Jos saa ton ftp:n toimimaan suoraan PC:n ja Xboxin välillä on nopeus parhaimmillaan maksimi 10 megaa.

12. YrjöPuska

YrjöPuska Member

Trophy Points:
    16
    Shadown: Ei ole käytännössä. Niin nopeasti ei yhteyttä saa pelaamaan. Tuo 10 on teoreettinen maksimi, joka käytännössä on aivan jotain muuta.

13. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Noh kyllä se mulal toimi vanhan verkkokortin kautta.
    Tosin emon "uuden" verkkosovittimen kautta toimii jotain 8megaa.

Että kyllä se 10 megaa on ihan todellisuutta näin lyhkäsissä pituuksissa....

14. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Trophy Points:
    26
    No mitä itselleni on opetettu verkkotekniikasta niin ei ihan 10 megaa mene.

Eli siis kaapelissa kyllä liikkuu dataa se 10mt/s, mutta 20% saa siitä poistaa melkein jo TCP/IP protokollan vaatimiiin kehyksiin. Eli siis sitä siirrettäävää tiedostoa ei liiku kuin se noin 8mt/s. Kehyksillä kun on pienet välitkin törmäyksien välttämiseksi/minimoimiseksi.

No oli miten vaan. Itse olen ihann tyytyväinen jos siirtyy n. 7mt/s. Ja tuota aikaisemmin mainitsemaani ongelmaa ei ole jos reitittimen pystyy konfiguroimaan, turhaan se sitä dataa käy käännyttämässä ISP:n päässä.

15. Shadown

Shadown Active member

Trophy Points:
    66
    Niin nyt puhuttiinkin kokonais datan siirrosta.
    Meinaan harva edes tietää jostain kehyksistä sun muista.

Mutta muuten kyllä ihan asiaa puhut kuomaseni.

16. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu näinhän se on. Itseäni vain kiinnostaa se todellisen siirrettävän datan määrä. Ihan sama mitä paskaa se siellä mukana lähettää. No nopeutta on vaikea tarkkaan tietää kun melkein kaikki mittarit näyttää kaiken datan mitä linjalla liikkuu.

Ja toinen vielä nopeuksia hämäävä asia on pakkaus. En tiedä miten FTP:ssä mutta käsittääkseni siinäkin tehdään kevyt pakkaus, jolloin jotkus tiedostot voi siirtyä aika vauhdilla jos sattuu oleen hyvin pakkautuva.

Share This Page