DHCP.. lupa vanhenee 20min välein

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by finbullet, Feb 14, 2007.

  1. finbullet

    finbullet Guest

    Siis mitä helv.... Welhon laajakaistassa nykyään DHCP käy tsekkaamassa onks sama ip viel vapaa 20minuutin välein.. Eihän siinä muu mätä ,kun just se et 20min välein se katkaisee nettiyhteyden aloittaakseen sen taas uudelleen.. tray kuvakkeeseen tulee teksti verkkoyhteys on nyt yhdistetty. jos on esim netissä just samaan aikaan ni pätkäseehän se sen yhteyden poikki just siinä kohtaa kun se DHCP uudistaa sen yhteyden luvan.. onks siinä mitään järkee? millä ton DHCP saa silleen et se ei pätkis tota yhteyttä ,joku hotfix siihen löytyykö? vai pitääks vaihtaa liittymää?
     
  2. finbullet

    finbullet Guest

    No selvishän toikin jutska ,ku laitto verkko asetukset niin että se ei hae niitä ip-osoitteita automaattisesti vaan laitto niihin ominaisuudet:internet-protokolla (tcp/ip)välilehdessä samat osoitteet mitkä dhcp tarjos sille aiemmin käytettäväksi ,samoiten kun dns-palvelin osoitteet..En tiiä sit kauanko noilla conffilla pötkii ,kun onhan se kait se ip-ossa kuitenkin joskus uusittavakin,mut ymmärtääkseni se onnistuu sit vaan painamalla verkko yhteydet korjaa vai onnistuuko?
    Vai joutuuks sit taas dhcp hakee uudet ossat kirjotettaviks noihin asetuksiin kjeh kjeh.. Mut onkelma poistu nimittäin se et nyt kun painaa verkkoyhteyden tila sieltä tiedot niin siel ei lue enään mitään helvetin
    esim:lupa myönnetty 21.1.2003 21:00:44
    lupa vanhenee 21.1.2003 21:20:44 nyt ei pitäis ainakaan sen takia pätkiä ,että dhcp hakee uuden luvan..
     
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Jos on reitittävässä tilassa verkkolaite, eli IP-osoite on 192.168. tai 10. alkuinen niin tuon osoitteen voi laittaa myös manuaalisesti. Siltaavassa tilassa tuo manuaalisilla osoitteilla määritetty yhteys menee kyllä poikki (ellei operaattorilta sitten osta kiinteää IP-osoitetta).
     
  4. finbullet

    finbullet Guest

    Niinhan se menikin yhteys poikki.. mut sit kekkasin sellasen et pistin asetukset hae ip-osoite automaattisesti ja kohtaan käytä seuraavia dns-palvelinosotteita ja niihin kirjottelin hdcp aikaisemmin antamat dns-palvelin osotteiden lukemat ni sain sillä kikkailulla päivittyy jo 5 tunnin välein.
     
  5. finbullet

    finbullet Guest

    ja mites sellanen juttu ,kun ihan kun olisin joskus jostain lukenu..
    mun koneen DHCP keskustelee siis sen verkon ylläpitäjän elikäs welhon serverin DHCP kanssa ja jos nyt oikein oon ymmärtäny niin mun koneen DHCP pitäis ottaa siin puoles välis sitä yhteyden lupa aikaa yhteyttä sinne welhon DHCP serverille mikä jakaa ne ip:t ,et onks se sama ip viel vapaa minkä käyttöä mun kone siis tiedustelee ,et vaihdetaanko ip vai jatketaanko samalla ip:llä. Mut mulla tää kone ,siis ennen tuota asetusten kikkailua ni katkas yhteyden joka kerta aina 20min välein.
    Et niinku tää mun koneen dhcp ei tajuu kysyy silt welhon serverin jutskalt mikä jakaa ne ip:t ,et jatketaan samalla ip:llä..
    Et mikä täs hommas oikein vois mättää?
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Väärin conffattu palomuuri tuota tekee. Ainakin Sygaten kanssa on tuota esiintynyt.
     
  7. finbullet

    finbullet Guest

    jos koklais sit vaik pistää ton zone alarmin uudelleen..
     

Share This Page