DHCP server or PPPoE server not founf, yhteys vain paikallinen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kabel, Nov 9, 2007.

  1. kabel

    kabel Member

    Joined:
    Nov 4, 2005
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tossa vähän pläräilin vanhoja thredejä, mutten löytänyt sopivaa joten ajattelin aloittaa uuden.

    Eli taloudessamme on kolme konetta ja DNAn 2/2 DSL yhteys. Ennen käytimme modeemia ja hubia ja kaikki toimi oikein mallikkaasti. Kun johtoja meni lattialla liikaa oli aika hankkia tukiasema. Kaikki toimi moitteettomasti kunnes yhtäkkiä yhteys oli ensin "rajoitettu" ja sitten "vain paikallinen" eikä yhteyttä internettiin ole saatu sen jälkeen langattomasti.

    Kokoonpanona on Nokia M5921 modeemi ja Buffalo WHR-G54S.
    Yhteys toimii jos laittaa nokian purkista piuhan suoraan yhteen koneeseen, mutta jos laittaa routerin WAN porttiin niin signaali on "erinomainen", mutta yhteys "vain paikallinen".

    Pääsen buffalon asetuksiin (192.168.11.1), ja kun koitan sieltä uusia yhteyttä tulee sanoma: "DHCP server or PPPoE server not found".

    Mitä tässä vaiheessa pitäisi tehdä? Olen buuttinut purkkeja ja kokeillut eri johdoilla, mutta mikään ei tunnu tuottavan tulosta.
    Kiitos jo etukäteen jos apua löytyy. Auttaa tietämätöntä!

    http://uta.fi/~ps84175/share/ osoitteesta löytyy buffalon logi tiedosto sekä pari kuvaa, jos ne helpottaisi auttamista.
     
  2. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen törmännyt kerran tilanteeseen jossa itse joutui syöttämään juuri nuo tiedot routteriin että yhteys (ja kaikki muukin) toimi oikein.

    Jos tämä on sinunin kohdalla näin, kilauta operaattorillesi ja sano heille että, "antakaas IP, subnet, gateway jne jne..."
     

Share This Page