ciao eli mulla on ollut nyt about 3kk sonyn dcr-trv12edigi video kamera ja kaikki on sujunu ihan ok paitsi että en osaa tallentaa kuvaamaani materiaalia koneelle missä on vika olen kokeillu ohjelmia : vegas 4.0 ja studio 9 mutta ei vaan onnistu. mitä pitää tehdä et saan sen onnistumaan . saan aina kuvan koneelle ja kun se lähtee siirtämään sitä kuvaa niin silloin kone tai ohjelma ei vaan enään toimi. onko kellään kokemusta ja kertokaa jos tiedätte hyviä ohjelmia noiden lisäksi. ja sit pitäs saada ne viel kopioituu dvd:lle onko jotain ohjelmaa joka tekee sen suoraan dvd:lle eikä avista dvd:tä kiitoksia etukäteen kaikkille neuvojille.
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videokaappausohjelmat/dvio.cfm tuolla on hyvä siirtää materiaalia kameralta koneelle. Kyllä ne taitaa olla kohtuu pakko säilöä koneelle ennen DVD:ksi muuntamista, tietenkin jos ostaa tallentavan DVD soittimen joka tukee Firewire:n kautta videomateriaalia niin sillä saa tehtyä DVD levyjä suoraan.
Ootko saanu yhtään videota tai muuta tietoa siirrettyä koneelle kamerasta? Mulla on itellä Panasonicin kamera, sen oon kytkeny firewire kaapelilla koneeseen ja ohjelmana on Pinnaclen studio 9. pystytkö esikatselemaan koneella kameran nauhaa?
tota voitko agent 007 kertoo et kun avaan sen ohjelman niin se pyytää et (type 2 avi selected) ja en sit tiedä olenko tyhmä tai jotain mut mitä mun tossa pitäs sit oikeen valita,kun pyytää ilmeisesti jotain avia mut siis eihän siinä ole mitään järkeä alkaa leffaa laittamaan eikä se kyl toimikkaan. mulla on siis se sonyn digital camera ja se on koneessa kiinni tollasella mitä menee usb:hen . auttakaa please miten mä saan purettua noi nauhoittamani videot koneelle kun ei millään onnistu. kenties toisia ohjelmia ???
colazo kaupan kautta ja Firewire kaapeli ja sitten Firewire kortti koneeseen jos ei ole, USB kanssa ei kannata taistella kun se niin harvassa kamerassa on oikeasti toimiva tapa videon siirtoon.
Pitäiskö sen kuvan siirto onnistua usb-kaapelilla? Eiks se oo vähän hidas verrattuna firewireen.. Mulla on ainakin joku Soundblaster audigy äänikortti, jonka firewire-liitäntää oon käyttäny..
Kyllähän USBia pitkin siirtyy niin stillit kuin videokin, mutta video yleensä jossain "webkamera" muodossa eli lähinnä VCD laatua. No nyt on ihan viimeaikoina pari kameraa tullut jossa USB2.0:aa pitkin saa siirrettyä ihan DV-koodatun videonkin, eli vastaa siis FW:tä. Mutta nyrkkisääntö on, että FW:llä siirretään video. USB2 ja FW400 on nopeuksiltaan aika liki toisiaan.
Eikö kameran mukana tullu softaa?(Sony Picture Package tjsp) Sonyn omalla softalla voi tallentaa suoraan DVD:lle ja myös mikkisoftan movie makerillä saa helposti videot myös koneelle(ainakin firewiren kautta).
no huh huh sitä hän mäki vähän olen ajatellu kun just siirsin tolla windowsin movie makerilla niin sillä tulikin niin huonoo jälkee et huh huh ja aloin tosiaankin miettii et eihän tämä voi olla oikein. ehkäpä siinä syy sille että en ole saanut noilla muilla ohjelmilla siirettyä yhtään mitään. harmi kun olen lähös ulkomaille ja kaikki kasetit on täynnä semmonen sonyn dvd kamera olis jees mikä kopioi suoraan dvd:lle. ei mulla ole tossa kamerassa oikeestaan mitään bonus hommeleita ku kato löysin ton kameran kreikasta yöllä rannalta ja suomeen tultuani ostin siihen sit laturin joka makso 116e yhestä johdosta. eli siis mitäs tommonen firewire systeemi tulee maksamaan ???? piuhat ja kortit. en nimittäin tiedä onko mulla koneessa ees semmosta ???? ja mistä kandee ostaa? asun hesassa ihan lähellä kaupunkia. kiitoksia vastanneille ja toivottavasti jaksatte viel jeesaa. ciao
Tuossa on molemmat Firewire liittimet. Kaapeli maksaa muutaman euron ja Firewire kortti noin 20 euroa. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/8416 tuossa noita liikkeitä.
Lisää perutietoa: http://www.digivideo.fi/content/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=43 Älä vaan mene Sonyn ansaan. Tuota DVD-kamerakummajaista en todellakaan suosittele kenelle joka halua videonsa myös editoida vaivattomasti ja hyvällä laadulla. http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1701510&highlight=vanhanmalisen#1701510
Ja eikös sen mini-DVD levyn kanssa ole ongelmia. Ei ilmeisesti kaikissa DVD soittimissa ole sitä pientäkoloa johon sen voisi sujauttaa? En itse tiedä, mutta näin minulle joku selitti. Vai oliko jotain toiminta ongelmia??? Mutta yleensähän tuollaisen kameran "kylkiäisenä" tulee Sonyn DVD-soitin messiin että homma toimisi ;-)