digiboxi ja liikaa kaapelia?

Discussion in 'Keskustelua antenniverkon digibokseista' started by zare, Sep 11, 2007.

1. zare

zare Member

Trophy Points:
    11
    Elikkä, ongelma on tämmöinen että tässä talossa vielä toistaiseksi näkyy jotenki pelkällä kaapelilla kanavat, paitsi mun omassa huoneessa..

talossa on siis kolme kämppää, olohuoneessa, keittiössä ja omassa huoneessa(makuuhuone)

oma huone on siis kauimpana, itse epäilen että tuossa on liikaa johtoa välissä, noin 15-20metriä että sen takia ei näy kanavat kaapelin eikä digiboxin kautta, olohuoneessa näkyy kummatkin..(3metrin johto tj?)
    ja keittiössä näkyy jotenkuten mutta paremmin kun makuuhuoneessa..

joten, olisko jotain ideoita miten tän ongelman sais ratkastua? ítelläni tuli mieleen että jos se on tuo johto ongelma ni pistää tonne väliin jonku signaalin vahvistajan, toisaalta en ole perehtynyt asiaan sen enempää..

?

2. zare

zare Member

Trophy Points:
    11
    tuli vaa semmonen pien tunne että tää on ihan vääräs paikassa..

kuitenkin, sain kuvanlaatua parannettua kun otin tuolta välistä pois tommosen jakajan joka lähettää keittiöön kuvaa kanssa.. pätkii vieläkin kyllä liikaa..

3. mpk666

mpk666 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä se taitaa vaan olla niin että ostamassasi boxissa on liian herkkä vastaanotto, eli jos signaalin vahvuus ei ylitä jotain tiettyä määrää aiheuttaa se juuri mainitsemaasi pätkimistä. 15-20m johdolla tuskin on mitään vaikutusta, älä usko moista, jos jossain liikkeessa yrittävät esim. sellaista selittää syyksi. Vahvistimesta tai uudesta antennirasiasta voit saada signaaliin jotain parannusta mutta suosittelen kuitenkin että jos boxi on juuri ostettu, palauta se kauppaan ja ota jonkun muun valmistajan laatikko.

EDIT: Enpäs huomannut että kyse olikin antenniverkon laatikosta. Onko kyseessä itse asennettu antenni vai taloyhtiön "yhteinen". Jos olet itse antennin suunnanut, oletko varma että se on ihan "kohdillaan" eikä edessä ole mitään esteitä mitkä voisivat haitata signaalia?

Last edited: Sep 14, 2007

Share This Page