Digiboxi vs kovalevytallennin digivirittimellä

Discussion in 'Keskustelua antenniverkon digibokseista' started by Leka79, Sep 9, 2007.

1. Leka79

Leka79 Member

Trophy Points:
    11
    Nyt tuli tenkka poo,

Minulla on ollut vuosia DVD/kovalevytallennin ja se on ollut hintansa väärti. Nyt kun siirryttiin digiaikaan se siirtyy normaaliksi DVD soittimeksi makkariin ja ajattelin ostaa 250Gt:n digivirittimen ja siihen sitten rinnalle DVD-soittimen. Nyt kuitenkin tuli mieleeni pari ehkä tyhmääkin kysymystä. Koska omistan jo digitelevision....
    -Kannattaisiko minun ostaa sittenkin digivirittimellä oleva kovalevytallennin niin samalla saisin myös uuden DVD-soittimen?

-Voinko katsellessani televisiota nauhoittaa toista kanavaa digivirittimellä varustetulla dvd/kovo tallentimelle? Eli niinkuin olen jo analogisella ajalla tehnyt vanhalla DVD/kovo-soittimellani.

Jos näin niin pääsen ainakin halvemmalla jos ostan digiboxin + dvd-soittimen sijaan digivirittimellä olevan kovalevytallentimen.

Kommentteja!!!

2. vjhl2000

vjhl2000 Member

Trophy Points:
    16
    "-Voinko katsellessani televisiota nauhoittaa toista kanavaa digivirittimellä varustetulla dvd/kovo tallentimelle? Eli niinkuin olen jo analogisella ajalla tehnyt vanhalla DVD/kovo-soittimellani."
    Totta kai.

Laitevalintaan vaikuttaa kunkin omat tarpeet.
    Itsellä on pari vuotta ollut toppy ja kahden kanavan yhtäaikainen tallennus on itsellä aivan ehdoton juttu. Välilllä olen kaivannut vielä useammankin kanavan samanaikaista tallennusta.
    Taitaa noissa kovo/dvd tallentimissa useimmissa ( kaikissa ? ) olla vain yksi viritin, joten kahden kanavan tallennus ei onnistu. Mieti itse onko tarvetta tuolle ominaisuudelle. Itsellä dvd poltto tapahtuu sitten pc:n kautta.

jos sinulle riittää vain yhden kanavan tallennus, halvimmalla pääset kun ostat pelkän simppelin digiboxin tuon vanhan dvd/hd -tallentimen eteen. Molemmat vehkeet pitää ajastaa erikseen eli ei ole läheskään niin helppoa kuin oikealla kovo digiboxilla ja data muunnetaan lisäksi välillä analogikseksi ja sitten taas digitaaliseksi, eli laatu jonkin verran kärsii. Itse päätät onko tuolla mitään väliä.
    Itse olen harmitellut ainoastaan sitä, että en jo aikaisemmin hommannut toppyä.

3. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Itse tekisin tilanteessasi niin että ostaisin sen kunnollisen kahdenvirittimen boksin ja antaisin sen DVD/HDD-tallentimen silti pysyä siellä olohuoneessa. Elikkäs sillä uudella boksillasi tallentelet sarjat sun muut ohjelmat jotka raaskit poistaa kovolta heti katsomisen jälkeen. DVD-tallentimella sitten otat talteen sellaiset ohjelmat jotka haluat arkistoida.

Sinne makuuhuoneeseen voit sitten ostaa halvimman- tai ainakin melkein halvimman "perus" DVD-soittimen ;)

Niin ja kuten jo edellä arveltiin, ei ole olemassa vielä DVD/HDD/DVB-T komboa jossa olisi kaksi viritintä.

4. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    tuolta löytyy yksi,jota voi itse rakentaa mielensä mukaan.
    http://www.dreambox-sweden.com/?p=showCategories&onlyProd=290
    Dvb-s / Dvb-c / Dvb-t.lisätä voi kovalevyn.sisältää myöskin
    ethernet kortin joten voi siirtää ohjelmia myös sitä kautta.
    Twin-tuner.Näistä voi valita mitkä itse haluaa.
    mutta ei dvd:tä

Last edited: Sep 10, 2007

Share This Page