Digijärjestelmäkamera

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by VET1, Oct 28, 2010.

1. VET1

VET1 Member

Trophy Points:
    11
    Tere, Olis yksinkertainen kysymys.Olen aloittamassa lähinnä luontovalokuvausta,niin mikä seuraavista kameroista olisi paras vaihtoehto: SONY ALPHA 330 , NIKON 3000D vain CANON EOS 450D. Itse olen vähän mieltyny Sony Alpha 330. ja nämä ovat siellä mun budjetin sisällä.

2. any41

any41 Member

Trophy Points:
    11
    Jos budjetti ei ihan repeä, niin suosittelen esim. Canonin EOS 500D:tä (15,1 megapikseliä). Omia kokemuksia on yli puolen vuoden ajalta. Pystyy myös FullHD-kuvauksiin. Kuvien laatu riippuu tietenkin paljon linsseistä. Minulle on jäänyt vanhoista EOS-järkkäreistä (EOS 650 filmikamera, EOS 350D, jonka runko vaihdettu EOS 500D:hen) käyttöön erinomaisia zoomeja ja on valitettavasti todettava, että Canonin omat linssit piirtävät kyllä parhaiten, mutta ovat tietenkin sieltä kalliimmasta päästä.

Viimeisin linssihankinta oli Tamronin 18-250 millinen. On ihan mukava tosi pitkäpolttovälinen, mutta ei niin hirveän valovoimainen. Vanhalla Canonin 80-200 millisellä saa erinomaisia lähikuvia lisäämällä makrolinssin optiikan eteen. Voi kuvata vaikka kärpäsiä tai perhosia hieman kauempaa ja hyvin lyhyellä syvätarkkuusalueella.

Last edited: Oct 28, 2010

Share This Page