Tere, Olis yksinkertainen kysymys.Olen aloittamassa lähinnä luontovalokuvausta,niin mikä seuraavista kameroista olisi paras vaihtoehto: SONY ALPHA 330 , NIKON 3000D vain CANON EOS 450D. Itse olen vähän mieltyny Sony Alpha 330. ja nämä ovat siellä mun budjetin sisällä.
Jos budjetti ei ihan repeä, niin suosittelen esim. Canonin EOS 500D:tä (15,1 megapikseliä). Omia kokemuksia on yli puolen vuoden ajalta. Pystyy myös FullHD-kuvauksiin. Kuvien laatu riippuu tietenkin paljon linsseistä. Minulle on jäänyt vanhoista EOS-järkkäreistä (EOS 650 filmikamera, EOS 350D, jonka runko vaihdettu EOS 500D:hen) käyttöön erinomaisia zoomeja ja on valitettavasti todettava, että Canonin omat linssit piirtävät kyllä parhaiten, mutta ovat tietenkin sieltä kalliimmasta päästä. Viimeisin linssihankinta oli Tamronin 18-250 millinen. On ihan mukava tosi pitkäpolttovälinen, mutta ei niin hirveän valovoimainen. Vanhalla Canonin 80-200 millisellä saa erinomaisia lähikuvia lisäämällä makrolinssin optiikan eteen. Voi kuvata vaikka kärpäsiä tai perhosia hieman kauempaa ja hyvin lyhyellä syvätarkkuusalueella.