Digikamera paidantaskuun n. 200 euroa?

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by ase__, Jun 3, 2008.

1. ase__

ase__ Member

Trophy Points:
    11
    Olen harkinnut digitaalikameran ostamista. Olen katsellut tähän mennessä Canonin ixus-malleja koska ne ovat kohtalaisen pieniä ja kuulemma olisi hyvä merkki. Esimerkkinä olen tässä käyttänyt ixus 70:n teknisiä tietoja mutta siihen en välttämättä päädy. Olisiko muita varteenotettavia ehdokkaita? Kameran tulee kulkea vaivattomasti mukana joten siltä vaaditaan seuraavia ominaisuuksia:

-Pieni. Esimerkkinä Ixus 70:n mitat: 85,9 x 53,5 x 19,4mm.

-Kevyt. Ixus 70 esimerkiksi painaa ilman akkua ja muistikorttia 125 grammaa. Eli ei mitään tiiliskiveä riippumaan
    taskuun.

-Lyhyt kuvasta kuvaan aika, esim 0,5s, sillä kotona joku "hyvä ja halpa" jossa kuvan jälkeen on katsottava kolme sekuntia mustaa näyttöä ennen seuraavan kuvan ottamista! Siinä vasta menee hermot.

-Akku pitää olla, eli ei niitä kameran kyljestä ulos pullistuvia paristokoteloita.

Lisäksi kiinnostaisi tietää, että joko se kuvanvakaaja kannattaa vaatia kameraan kun sitä kovasti mainostetaan ja sehän hiukan hintaa nostaa. Ixus 70 sitä ei ole. IS 80:ssä olisi kuvanvakaaja, se on kaksi milliä paksumpi ja maksaa 235 euroa. Budjetissa voidaan vähän joustaa jos hyvä hinta/laatu -suhde sitä vaatii, mutta muuten pysytään lähellä kahtasataa.

Kertokaa omia käyttökokemuksianne. Mihin ominaisuuksiin kiinnittäisitte huomiota kameraa ostaessanne? Mitä ominaisuuksia olette jääneet kaipaamaan kameran ostettuanne?

2. hentriz

hentriz Guest

Jos saisi hintaa korottaa, menisin sijoittamaan Ixus >800 IS-malleihin. Hyvä kuvanlaatu, pieni koko ja nopeutta, akku löytyy myös. Harkitse ;)

3. ttobbe

ttobbe Member

Trophy Points:
    11
    Iteasiassa tuo ixus 70 tai 80 on paras valinta tuohon hintaluokkaan, jos et halua maksaa enempää. Itellä ollut ixus 50 pikkupokkarina jo parin vuoden ajan ja hyvin on toiminut.

Last edited: Jun 11, 2008

Share This Page