sellainen ongelma, että kun yritän tulostaa digikamerasta kuvia, niin tulostin tulostaa pelkkää sinistä väriä. Tulostin on merkiltään brother dcp-117C ja olen ladannut siihen vistan ajurit. Olen myös yrittänyt kuvankäsittely ohjelmalla tulostaa eri värejä, mutta tulostin tulostaa vain sinistä väriä.
Kuvat näyttävät kuitenkin kameran näytöllä hyviltä? Kokeile tulostamista jollain toisella tulostimella, tarkista, että tulostimessasi on muitakin mustevärejä jäljellä, suorita tulostuspään täydellinen puhdistus, tarkista tulostimen väriasetukset... mitähän vielä?
Tein värikasettien puhdistuksen ja tulostin tulosti sinisen lisäksi punaista mutta keltainen ja musta väri ei tulostunut.
Eli ongelma on tulostimessa. Jollei uusikaan puhdistus auta ja kaseteissa on kuitenkin väriä jäljellä, niin eipä siinä oikein muuta voi kun uusia kasetit ja/tai tulostuspäät. Varsinkin jälkimmäiset ovat kuitenkin ikävän tyyriitä, jos niitä nyt käyttäjä edes pystyy itse vaihtamaan. Koetin vilkaista veljpojan sivulta tietoa vehjaksesta, mutta ainakin faq-sivu tuntui olevan heiltäkin kadoksissa.
Sulla on todennäköisesti tulostuspäät aivan tukossa. Tee puhdistus ainakin kolme kertaa peräkkäin ja tulosta testikuva tulostimen ohjeiden mukaan. Musta väri on yleensä se, joka jostain syystä tukkiutuu helpoiten ja nopeiten