Eli kun aiheena tällä "foorumilla" on digikuvaus, niin kysyisin jonkin näköisiä kokemuksia eri digikuvaukseen liittyvistä lehdistä (Digi-kuva, pikseli jne.). Eli jos jollain myönteisiä tai kielteisiä kokemuksia niin laita viestiä tulemaan.
Ihan yleisistä valokuvausta käsittelevistä lehdistä lienee apua enemmän kuvauksen kannalta, valokuvaustahan digikuvaus kumminkin pitäisi olla. Itse olen tykästynyt etenkin semmoiseen kuin Photography monthly. Keskittyy enemmän kuvaukseen kuin laite-esittelyihin, joskin niitäkin on. Pikseli on voittopuolisesti ok, joskin yhdessä numerossa oli aika idioottimainen propagandaisku pääkirjoituksena.
Digi-kuva: Tilasin jonkun aikaa. En tykänny. Semmosta perus "megapikseli määrän vertailu" -tasoa. Ja sitte se koko tyyli, että se sama lehti ilmestyy (lähes?) kaikissa Pohjoismaissa maan omalla kielellä, ja samat jutut ja valokuvauskilpailut näiden maiden välisiä. Jotkut editoimis vinkit tosin oli ihan hyödyllisiä. Lehden mukana tulevalla cd:llä oli kameravertailujen kameroiden testikuvia, joka oli ihan hyvä lisä. Pikseli: Hyvä suomalainen lehti. Enemmän valokuvaus asiaa ja tasokkaampia vertailuja. Taiteellisempaa meininkiä. Kamera-lehti: Myös itse valokuvaukseen enemmän keskittyvä lehti. Hyviä juttuja. Jos jonkun valokuvaus lehden päätän ärrällä ostaa, ni se on Pikseli tai Kamera-lehti.
Digikuva lehti. Minulle tuli se vuodenpäivät, se mielestäni hyvä lehti, kun siinä neuvotaan miten korjataan kuvia ja cd-ttein mukana tuli usein kivoja ilmaisia ohjelmiakin. Ainoo paha niissä ohjeis oli se että ne oli melkein kaikki elementsille tarkoitettuja, jota minulla ei vielä ole. Kallis mielestäni.