Digikuvien säilyttäminen?

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by Helmililja, Oct 30, 2011.

1. Helmililja

Helmililja Member

Trophy Points:
    11
    Mikä olisi paras tapa säilyttää/varmuuskopioida digikuvia? Minulla alkaa olla valokuvakansio jo yli 10 Gt (johtuen myös siitä, että käsittelen niitä Photoshopilla), joten ne alkavat jo hidastaa konetta. Olen tallentanut ne kyllä myös ulkoiselle kiintolevylle, mutta koska kuvissa on myös kultaakin kallimpia lasten kuvia haluaisin varmistaa ne myös toiseen paikkaan. Mielelläni kuulisin ihan ammattilaisilta, missä/miten säilytätte suuria kuvamääriä?

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
  3. Helmililja

Helmililja Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vinkistä. Itse kyllä lueskelin, että sekä koneen kovalevy ja DVD-levytkin ovat aika haavoittuvia. Mitä mieltä olette kahdelle erille ulkoiselle kiintolevylle tallentamisesta?

4. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuten tuolla toisessa ketjussa mainitsin, niin raid levyjä kannattaa katsella. Niissä on kaksi levyä sisällä, jotka peilaavat automaattisesti levyjen sisällöt identtisiksi. Toinen levy voi siis fyysisesti hajota ja tiedot silti säilyy. Voit sitten vaihtaa sen rikkoutuneen levyn uuteen ja tiedot on taas automaattisesti peilattuina.

5. Helmililja

Helmililja Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos kaikille vastaajille! Nyt tiedän asiasta huomattavasti enemmän, vaikka osa vastausksista pyyhki jo reilusti yli minun tietotaidon.

6. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
  7. pentsu

pentsu Active member

Trophy Points:
    68
    Tollasta ei voi kyllä kovin kauaskantoisena ratkaisuna pitää, ehkä johonkin väliaikaiseen varmuuskopiointiin.

Tossa ei tarvita muuta kuin vähän huonompia pörssipäiviä ja sen jälkeen on f-securen muki nurin. Mitäs sitten? missä kuvat? Eikä olisi edes mikään ihme. Näitä tapahtuu päivittäin.

Share This Page