Hei! Olen hommaamassa ensimmäistä kertaa digikorttia koneeseen. Joten mitä pitäisi ottaa huomioon? Itse asun kerrostalossa alimmassa kerroksessa pienessä kaupungissa. Jos ostan digikortin niin löytyykö niistä piuhan paikka suoraan antennipistokkeeseen vai toimiiko kaikki erillisellä antennihärpäkkeellä, josta ei ole varma onko singnaali kunnollinen? Miten muuten kuva näkyy FullHD-näytöllä. Muuttuuko se siis koko ruudulle vai onko se jossain joku pieni ruutu, jota pitää katsoa? En vielä tiedä, kumpiko on parempi USB vai PCI-paikkaan tuleva kortti? Mites kannattaako kortissa olla tuki HD-lähetyksille jos ne joskus muuttuu sellaiseksi? Vai onko se seuraavan 4v sisällä ihan turha? Sitten vielä kortin pitäisi käydä Win XP SP3-käyttikseen. Ominaisuuksia siinä tulevassa kortissa pitäisi olla. -Tallennus (mieluiten mahdollisuus ajastaa) -Mahtava kuvanlaatu! (parempi kun televisiossa mielellään, jos mahdolllista) -Hyvä "softa", eli ei mitään bugisuutta itse käytössä. Ohjelman voin ostaa itse jos mahtuu budjettiin. Hintaahan tuolla vehkeellä voisi olla maksimissaan se 90e. Tosin jos löytyy PALJON parempaa tavaraa pienellä hinnan nostolla niin sehän sopii. Mahdollisesti: Terratec Cinergy DT USB XS Diversity (64e) MSI digivox mini 2 (v3.0) usb (30e) A-link DTU (23e) Anysee E30 (42e) Terratec Cinergy 2400i DT (69e) Terratec Cinergy Hybrid T USB XS (91e) Sanokaa noista paras, tai ehdottakaa jotain toista. Kiitos, jos joku viitsii vastata kysymyksiin ja antaa mielipidettä korteista niin saan ostoon jonkun. =) Terratec Cinergy 2400i DT näyttää sopivan hintaiselta ja laadukkaalta, mitä olette mieltä?
Kaikki nuo tuottavat hyvää kuvaa. Noiden eri korttien suurin ero on katseluohjelmassa, joka määrää sen toimivuuden. Paras katseluohjelma on DVBviewer, jolloin on ihan samantekevää mikä kortti on, kunhan siitä vaan löytyy BDA-ajuri. Ohjelman hinta on 15€, joka ei liene mahdotonta sijoittaa todella hyvin toimivaan ohjelmaan. Tietysti olisi eduksi jos kortti tukisi kahta viritintä, jolloin olisi mahdollista nauhoittaa vaikka kahden kanavanipun kaikkia lähetyksiä samanaikaisesti Linkki DVBviewerin tilaussivulle: http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering