Eli asun kerrostalossa jossa on kaapelitv. Niin millainen digitv-kortti minun kannattaisi hommata? Olen aikonut ostaa jonkin hauppaugen tv-korteista mutta en ymmärrä eroja niissä kuten dvb-s, dvb-t ja dvb-c??? Osaisiko joku asiaan enemmän perehtynyt hiukan valaista minua jotta ei tule ostettua vääräänlaista korttia. Kiitos kaikista neuvoista etukäteen.
eli siis minun kannattaisi ostaa dvb-c koska asun kerrostalossa ja tv on kaapeliverkossa? Mutta enkö saa mitään näkyviin esim dvb-t kortilla?
Saat, kun hankit siihen myös pienen sisäantennin. Mutta esim. maksulliset elokuvakanavat eivät toimi, jos sellaisia olet ajatellut hankkia.
Juu eli siihen riittää sellainen pieni pöytäantenni jota käytetään matka-tv:ssä? No mitä tarkoitat näillä maksullisilla kanavilla? Canal+ ja jne...? Eikös niiden katsomiseen pidä olla se kortti?
Kannattaa varmistaa ensiksi että alueesi kaapeliverkko on "digitalisoitu", eli että digilähetys tosiaan tulee seinäpistokkeesta.
Joo kyllä on kaapeliverkko digitalisoitu. Mutta kun olen tehnyt hintavertailua eri digitv korttien välillä niin dvb-c on kaikkein kallein. Tosin en tiedä muita merkkejä kuin Hauppaugen kortin!
Pitää. Mutta kun terrestiaalina niitä ei lähetetä, niin edes kortin ostamalla niitä ei sitten näkyviin saa. Jos taas et ko. kanavista ole kiinnostunut, ei ole ongelmaakaan. Antennin tarve riippuu luonnnollisesti sijainnistasi eli kuinka vahva kenttä asunnossasi on, mutta jopa kodinkoneliikkeissä luulisi myyjän osaavan kertoa asiasta lisää ja vaikka myydä jonkun halvan antennin avokaupalla kokeiltavaksi. Ja onhan tuosta jotain juttua ollut täälläkin aiemmin.
Kissillä on Satdem-C ja Satdem-T -kortit, ja ainakin T:ssä on paikka kortille, vaikka vielä ei maksullisia kanavia digipuolella olekaan. Kissin kortista on käyty jonkin verran keskustelua, etsi vanhat viestit.