DIR-615 Wlan ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by tmtmt, Apr 14, 2010.

  1. tmtmt

    tmtmt Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Wlan reitittimenä toimii D-Link DIR-615 ja modeemina A-Link RR84.

    Vanhalla (Vista x64) koneella wlan toimi täydellisesti ilman mitään ongelmia, mutta nyt uudella koneella (Win7 x64) wlan ei toimi ollenkaan. Joskus ei edes suostu yhdistämään reitittimeen. Yleensä kuitenkin suostuu ja ~30sec tilana näkyy internet jonka jälkeen pelkästään verkko. Edes tuon 30sec aikana en pysty menemään silti millekään sivulle. Koneessa verkkokorttina on Asus PCE-N13, jonka pitäisi toimia Win7 kanssa. Olen myös kokeillut D-Linkin DWA-547 sekä vanhan koneen (mallia en muista) korteilla. Sama ongelma. Olen kokeillut eri ajureilla mutta mikään ei tunnu auttavan. Ethernet kaapelilla kuitenkin kaikki toimii niinkuin pitää

    Faijan kannettavalla (Vista x32) melkein sama ongelma, mutta sillä pystyy edes joten kuten hitaasti ladata sivuja. Yhteys silti pätkii n. minuutin välein.

    Siskon Win7 x32 läppärillä kuitenkin wlan toimii ongelmitta.

    Mikä avuksi?
     
    Last edited: Apr 16, 2010
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Väittäisin että vika on ongelmakoneitten wlan-ajureissa, jos niitä ei ole päivitetty niin marsmars. Älä lataa mistään asuksen tjsp sivuilta niitä, vaan suoraan valmistajan sivuilta (intel, broadcom, ralink jne...).
     
  3. tmtmt

    tmtmt Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tällä hetkellä on nimenomaan Ralinkin sivuilta ladatut ajurit. Olen kokeillut myös Asuksen, mutta ongelma ei ole ratkennut.
     
  4. tmtmt

    tmtmt Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vieläkään tosiaan en ole saanut toimimaan. Olen kokeillut poistaa antiviruksen yms asennuksenkin kokonaan ja asentaa sitten uudestaan ajurit, mutta ei eroa. Mikä ihme neuvoksi?
     

Share This Page