Ei meinaa oikeen onnistua. Olen koittanut asentaa jo webupdatella sekä erillisellä directx 9.0c redistributable tiedostolla. Kummassakin asennus "onnistuu" ja tulee ikkuna jossa lukee, että komponentit ovat nyt valmiita käytettäväksi mutta kun suorittaa dxdiagin niin directx version kohdalla on 8.1. Jokaisen asennuksen jälkeen kone on buutattu. Apuja?
Vanhemmassa Compaq P3 800MHz koneessa on W98 ja XP, ainakin toisessa on häikkää Dx9c:n asennuksessa. Saa toimivaks vain 8:n. Ongelma on ton merkkikoneen integroitu multimedialutikka (video, äänet, ethernet) ja ettei compaqin sivuiltakaan löydy kunnon ajureita. Voisko johtua ettei 9c tunnista jotain komponenttia ja siten "asentaa" 8:n. Sori ettei tämä ole juurikaan apu. Ehkä olis rautapuolen tietoja syytä kaivella ja kirjoittaa tänne.
Koneessa oli ennen 9.0c mutta jostain kumman syystä se hävisi :S. Ja kun 9.0c:n asennus ei toiminut, niin päätin asentaa DirectX 8.1:n, eikä onnistu vieläkään. Tässä tulee koneen "speksit" Amd Athlon 64 x2 +4200 Nvidia GForce 7950 gt 256 mb 1 Gt ddr2 800 mhz Windows XP service pack 2 Tuossa tärkeimmät tiedot
Mitä se sanoo kun "ei onnistu"? edit: varmista että poistat directx:n ennenkuin asennat uutta. Eli poista se käsin ensin... kokeile siis tätä =)
Sama ongelma minulla directx 9.0c hajosi jossain vaiheessa. Kun yritän päivittää uusimpiin atin ohjaimiin direct3d ei toimi enää. Vanhan ajurin kanssa tietokone toimii ok, mutta heti kun laitan uuden version ajurista se ei toimi enää. Olen poistanut atin ajurin uninstall-ohjelmalla ja asentanut uuden version ajurista. Tällöin directx 9.0c heittää hanskat tiskiin. Uudelleen asennus ei toimi, se sanoo vaan että asennus onnistui, vaikka oikeasti se ei toiminut. Lisäystä dxdiag:n lokitiedosto koneesta: Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254) Language: Finnish (Regional Setting: Finnish) System Manufacturer: ASUSTeK Computer INC. System Model: A7N8X2.0 BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: AMD Athlon(tm) XP 2700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz Memory: 2048MB RAM Page File: 502MB used, 3393MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode ------------ DxDiag Notes ------------ DirectX Files Tab: No problems found. Display Tab 1: No problems found. Direct3D 7 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x80004005 (Generic failure) Direct3D 8 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code) Direct3D 9 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code) Sound Tab 1: No problems found. Sound Tab 2: The file btaudio.sys is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer. Music Tab: No problems found. Input Tab: No problems found. Network Tab: The registry information for the DirectPlay application 'Close Combat 5' is missing or damaged. You should reinstall that application. Dxdiag ei valita puuttuvista directx-tiedostoista, sen mukaan kaikki tarvittavat tiedostot on koneessa. Kiusasin googlea ja etsin tietoa. Seuraavilla sivuilla olevilla kavereille näyttää olevan samoja ongelmia: http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25980657 http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2215842110&sid=1 http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25983251 http://groups.google.com/group/alt....read/thread/13232868f4f378b1/f56524815e450678 Ongelma ei ehkä ole direct x:ssä vaan minun tapauksessani ATI:n ajureissa. Täytyy kokeilla vanhempaa versiota ATI:n ajurista. Väittävät, että 7.10 ajuri ei toimi vaan kannattaa kokeilla 7.7. SAIN toimimaan sen ATIN 7.7 ajureilla!!!!! Meni 3 päivää säätämiseen, kerrankin kannatti! Vika ei ollut directx 9.0c:ssä vaan ATIN "huippu"ajureissa!
juu tuon ATIn ajuriongelman olen kuullut mutta aloittajalla ei ole ATI vaan NVidia. Ehkä heidän uusissa ajureissa sattuu olemaan sama bugi
Nyt korjautui ongelma, kun asensin DirectX:n uudestaan DirectX Happy Uninstallilla, kiitos kaikille auttaneille.
Jooh, itsellä aivan sama ongelma kuin Karboksy:lla. Pitänee pistää sitten vanhemmat ajurit lataukseen. Jostain kun löytäisi sen oikein vanhan ATI:n ajuripaketin minkä kanssa 3DMark-pisteeni olivat muutama sata pistettä paremmat kuin uudemmilla... ei vain aavistustakaan minä versio se oli A7V600 AMD Athlon(TM) XP 2400+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz 1024MB Ram Ati Radeon 9600/X1050 Series