Ongelma näyttäisi olevan DirectDraw + näyttis. Kun pistää directdraw testin päälle, tulee ne suorakulmiot ihan ok, mutta se pomppiva neliö jämähtää n. 2s jälkeen. Sama homma, jos laitan leffan päälle, niin kuva jämähtää oikeastaan heti. "Tosi uusi" laitteistoni: Emo: MSI "MS-6330" K7T-Pro2 Näyttis: MSI "MS-8878" GeForce4 MX 420 Muistit: Jotain 2x128MB Poweri: Joku 250W Olen kokeillut eri directx versioita (8.1 & 9.0c) ja niiden kanssa aika läjän eri näyttisajureita(uusimmat detonator, omega, forceware) Olen aina uuden poistanut vanhan ajurin ennen uuden asentamista, siten että kun windows käynnnistyy niin se löytää uuden vga ohjaimen (joten voisi kuvitella että vanhat ajurit on poistettu). Muistit testattu. AGP kokeilin myös 2X. Konessa ei ole kiinni näyttiksen lisäksi kuin CD ja 1 kovo. Ajattelin "hölmöyksissäni" putsata koneen ja formatoin c:n ja asensin XP:n uudelleen, ja näinhän siinä kävi, että en saa konetta enää toimimaan. Eli laitteisto on siis toiminut. Alkaa keinot loppumaan. Löytyisikö apuja?
Kone käynnistyy aivan normaalisti, ei mitään herjoja. Ja konetta voi käyttää aivan "normaalisti", jos ei käytä mitään noita directdraw ominaisuuksia eli pystyn käyttämään selaimia, lataamaan päivityksiä jne... Pelejä en ole kokeillut, koska en juurikaan pelaile, mutta epäilen että sama ongelma on myös niissä. Niin ja disabloin sen DirectDraw Accelerator siitä directdraw testistä niin silloin tuota ongelmaa ei ole, mutta videokuvan laatu on sen jälkeen aika heikko. Voisikohan tuossa minun AGP väylässä olla jotain vialla, kun kokeilin tuossa parilla muullakin kortilla ja aivan sama ongelma niilläkin.
No ei tietenkään! Täytyypä illalla käydä tuolta viaarenasta lataamassa paketti ja päivittää ne. Kiitos! Taas on valoa tunnelin päässä.
Suuret kiitokset! Ajoin uusimmat piirisarjan ajurit, sen jälkeen vielä poistin näytönohjaimen ajurit ja asensin uusimmat nvidian sivuilta ja homma alkoi pelittämään. ISOT KIITOKSET!