Koneena pyörii AMD64 3000+, 1GtRam, Radeon 9800 Pro 256Mt, Win Xp (ei service packejä). Aikaisemmin kaikki toiminut moitteetta ja hyvin mutta eilen ilmeni odottamattomia ongelmia. Olin asentamassa FlatOut peliä ja asennuksen mukana asensin uusimman DirectX 9.0c:n. Asennukset sujuivat ongelmitta läpi. Tämän jälkeen mikään uudempi peli ei ota toimi vaan heti kun 3d sovellusta yrittää käynnistää, vilahtaa sininen ruutu ja kone buuttaa. Mitään tällaista ei aikaisemmin ole tapahtunut. Nyt en onnistu poistaa directX:sää, eikä sitä kai voi päivittää vanhempaan. Asensin uusimmat ajurit näytönohjaimeen ja yrittänyt vaikka mitä mutta ei.. Sama toistuu aina. Mikähän tässä nyt on vikana? Pystyykö kukaan helppimään?
Ilmoittaa "No problems found" joka välilehdellä, mutta kun ajaa sen Directdraw tai Direct 3d testin niin kone kaatuu samalla tavalla kuin peliä käynnistäessä..
Oletko kokeillut DirectX 9 Uninstaller ohjelmaa? Sillä saa sen poistettua. Ongelma on vain siinä jos haluat DirectX 9xx takaisin niin pitää as.koko xp uudestaan.
Kun ei kiinnostais koko Xp:tä asentaa alusta kun olen sen ihan hiljattain tehnyt.. Siis ymmärsinkö oikein että jos ajaa sen "uninstallerin" läpi niin directx 9 ei saa enää asennettua ollenkaan?? Eikö todella ole muuta ratkasua?
Service Packeistä olen molempia yrittänyt kertaalleen ja ne ovat ainoastaan sekoittaaneet koko käyttiksen joten en niillä halua enää konetta sekoittaa. En käytä nettiä tältä koneelta ollenkaan joten en senkään puolesta välttämättä tarvitse Service Packejä.. Ei se nyt pelkästään tuosta voi olla kiinni, vai voiko??
Joo, ymmärsit oikein tän uninstallerin homman. Kokeilin tätä kerran kun tuli ongelmia directX 9x kanssa. Ohjelman ajamisen jälkeen directX oli 8.0. Diacx ilmoitti myöskin kyseisen version. Microsoftin sivuilta sen jälkeen haettu directX 9.0c versio ei asentunut uudelleen, joten jouduin XP:n uusiksi. XP:n korjaus asennus ei myöskään korjannut ongelmaa. Ps.pinna ei onneksi mennyt.