DIRECTX

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by vaiski09, May 13, 2003.

1. vaiski09

vaiski09 Member

Trophy Points:
    11
    AA:n mukana tullut tiedosto systemwininfo.exe ilmoittaa directx:n kohdalla että "not up-to-date". Pelin vaatimuksenahan on DX 8.1 ja se mulla on (tullut XP:n mukana). Mm. peliplaneetalta ja lukuisilta muilta sivuilta löytyy 8.1b muille kun XP käyttiksille. Kuinka saan DX:n 'päivittymään'??? DX 9.nollasta ei ollut apua tähän ongelmaan, olen myöskin hakenut näyttikseen uusimman ajurin.

2. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis tä? Ihan Microsoftin sivuilta saat aina uusimman Direct X:n ihan kaikille käyttiksille. Miks ihmeessä kaipaat jotain vanhoja versioita? Mitä ihmeen väliä sillä on jos joku epämääräinen ohjelma väittää että Direct x ei ole uusin versio? Eiks se nyt oo tärkeintä että se sun pelis, tai mitä nyt oot tekemässä toimii?

Ainakin tietääkseni Direct x ei anna asentaa vanhempaa versiota tuoreemman päälle.

3. vaiski09

vaiski09 Member

Trophy Points:
    11
    Mutta kun pointti on se että peli ei toimi, en kai muuten kyselis apua. MS:n sivuilta löytyi DX v. 9.0, mutta sen asentaminen ei tuottanut tulosta. Eli onko olemassa DX 8.1b XP:lle?

4. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Toki on, mutta kuten sanoin, jos sulla on asennettuna uusin versio Dx:stä, tietääkseni et voi vanhempaa siihen päälle edes asentaa ilman formatointia. On olemassa jotain ohjelmia joilla pitäis saada Direct x poistettua, mutta en oo koskaan kokeillut.

Sitä paitsi jos pelisi pitäs toimia Dx 8.1:llä, niin ei oo kovin vanhasta pelistä kyse, joten tuskimpa vika on Direct x:ssä. Kyllä se ysilläkin pitäs toimia. Siitä ei pitäs ikinä olla haittaa jos Direct x on uudempi, kun vaaditaan. Vähän aikaa sitten pelasin jotain Direct x 6:sta vaativaa peliä ja kyllä se uusimmalla Direct x:llä hyvin toimi... Joittenkin vanhempien pelien kanssa voi tietysti ehkä olla ongelmia, en tiedä.

Täyttääkö koneesi laitevaatimukset? Sori enempää en osaa neuvoa.

Last edited: May 13, 2003
  5. vaiski09

vaiski09 Member

Trophy Points:
    11
    Pelin aiemmat versiot ennen 1.7:aa ovat toimineet (lähes) moitteetta ja laitevaatimukset siis täyttyvät.

Installoin DX 9.0:n ja prosessi meni läpi ok, mutta silti kone näyttää että mulla olis vieläkin versio 8.1!?!

6. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla ei ole XP:tä, mutta eiköhän tää silläkin onnistu. Mene DirectX hakemistoon, sieltä etsi DxDiag ja käynnistä. Sen pitäisi näyttää OIKEEN mikä versio sulla on asennettuna, sillä samaisella ohjelmalla voit myös testata, että DirectX toimii kunnolla ja mitään ei puutu. Mihinkää epämääräisiin symtemwininfoihin en luottais.

Jos aikaisemmat versiot on toimineet, uus päivitys saattaa olla buginen. Onko kyse lopullisesta versiosta, vai beta versio päivityksestä?

Ootko putsannut rekisterit roskasta? Viimeinen keino on tietysti formatoida ja asentaa kaikki uudestaan.

Meneppä pelin kotisivuille ja jos sieltä joku foorumi löytyy, niin kysele onko muilla ollut vastaavia ongelmia... Tai sitten joku pelin fanisaitti.

7. suolintu

suolintu Guest

Kuinkas sen direct 9 voi poistaa, se ei taida näkyä edes lisää/poista sovelluksessa.

8. jukei

jukei Member

Trophy Points:
    11
    Mul o iha sama ongelma.. america's armyn systeminformation näyttää et "not up-to-date" directx:sän kohalla... ja sillä todellakin o välii et se näyttää niin meinaan mulla ainakin peli tilettää mont kertaa päiväs ja sanoo et directx 8.1:ssa on tapahtunut virhe, installoi 8.1b tai uudempi vaikka mulla on directx 9.0a..
    muidenkin pelien systeminformationit näyttää 8.1:stä.. täytyyhän siinä sillo olla jotai pielessä sanoo sitten dxdiag mitä sanoo.. eli missähän vika mahtaisi olla?

Share This Page