Tallentaminen ja katsominen suoraan boxilta on moitteetonta ja kuvanlaatu kunnossa. Tallenteen siirtokin pc:lle onnistuu, käytössä mukana tulleet ohjelmat ja 1,8 m usbkaapeli, koodekin ja muut tarvittavat olen hakenut laitteen kotisivulta. Jatkokäsittely onkin sitten hankalaa. Käytin projectX-ohjelmaa ja Javan versio on uusi. Authorointiin käytin Muxmania. Tulos ei ole toimiva, kuvanlaatu heikko ja äänet surkeat, katkoo ja kohisee tai ei kuulu mitään. Jo projectX:llä käsiteltäessä esikatselussa näkyy kuvan laadun heikkous. Löytyykö hyviä neuvoja?
Ole hyvä vaan Mulla ei ole Medionia/DiVisionia, mutta tuolta voisi löytyä vinkkejä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/553808 http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/19/218370
Kiitokset sinulle! Kyseinen boxi nyt viisi päivää vanha, käyn saman tien viemässä takaisin kauppaan. Oli eka boxi digijuntille ja ihan selvästi menin markkinamiehen halpaan, koska oma ajatus on kerätä jonkinlaista henkilökohtaista dvd-arkistoa, mikä ei taida tällä vehkeellä onnistua. Kaikilta muilta afterdawnin käyttäjiltä haluan pyytää anteeksi, että olen foorumin ja digiboxin käytössä aloittelija, jonka typeriin tai väärällä alueella esitettyihin kysymyksiin ei tartte vaivautua vastaamaan. Tosin eihän se mikään uutinen ole. Onhan se mukava antaa muidenkin antaa opetella asiat Siperian kautta, jos siihen on itsekin joskus ajautunut.
Noh noh, äläs nyt polta hihojasi Tuo DiVision-malli on vielä aika tuore, eikä käyttäjiä ole kovinkaan paljoa eli kokemusta ei ole, eikä sitä myöten helppiäkään löydy kovin nopeasti Ota seuraavaksi vaikka joku Topfield, sille löytyy ainakin käyttäjiä eli apuja tulee ihan eri malliin http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00
Hmm...taisi olla mulla hiukkasen huono sananvalinta, en ollut lähelläkään polttaa hihojani, on nääs hihaton verkkopaita päällä... Rupesi kyllä ihan oikeesti ahdistamaan, kun tuli paniikki, että mitä tuli hankittua hetken mielijohteesta johtuen. Ikävuosissa mitattuna varttuneemman väestön piiriin kuuluvana tulee välillä vaikeuksia, kun tähän asiaan liittyvä kalusto on koko ajan niin kovassa muutoksessa, ettei perässä pysy, vaikka kuinka rollaattoriin hommaa parempia laakereita...On vaan niin tottunut(liian?) siihen, että hankitut vempeleet toimii, niin kuin on luvattu. Erona vielä se, että niitä ei pysty omatoimisesti rassaamaan kuntoon. Onneksi kämppä on eka kerroksessa, niin ei tuu isoa vahinkoa, vaikka viskais laitteen kartanolle...
Nyt kun sain kattavat tiedot asiasta, ajattelin vetää tiedot tähän yhteen nippuun. Tavoitteena nimen omaan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettu dvdarkisto. Toivottavasti ei ole samaa ohjetta foorumilla, en ainakaan minä löytänyt/osannut etsiä. Divisionin pakkauksessa mukana tuleva USBexplorer 0.6 pilaa tiedostot pc:lle siirrettäessä tai konvertoi ne pilalle. Netistä saatava 0.5 versio konvertoi/siirtää tiedostot oikein. Se pitää siis hakea. Tässä ohjeessa ohjelmalla ainoastaan siirretään tallennettu tiedosto pc:lle, ei muunneta mpg:ksi. Myös PjX-versio pitää olla alla mainittu, koska tarvittavaa toimintoa ei ole kaikissa versioissa. -siirto pc:lle usb explorer, ei muuntoa -avaa tiedosto ohjelmassa ProjectX v0.90.04.00.b15-20070325, valitse hiiren oikealla "Strip Medion to separate pes", toiminnon jälkeen leikkaa ja sitten "demux" -authorointi haluamallasi ohjelmalla(itse käytin tässä vaiheessa muxmania) -tekstityksien tekemistä en vielä kokeillut, mutta tässä siihen ohje