Artikkeli "Anamorfiset DVD-elokuvat DivX:ksi" oli erittäin kattava, ja tein sen avulla Fellowship of the Ringin DVDstä DivX:n. Ainoa poikkeus ohjeeseen, oli DivX 5:n käyttäminen ohjeessa olevan DivX 4:n asemasta. 2nd pass tiedostosta tuli lopulta huimat 3,5 Gt, vaikka olin bitrate laskurilla asettanut kooksi 1800Mt (1357). Voisiko joku laittaa toimivat DivX 5:n asetukset tänne, haulla en aiheesta mitään löytänyt. Lähinnä minua kiinnostavat Advanced Parameters välilehdellä olevat Data Rate Control (RC) asetukset. Itselläni oli tämmöiset asetukset (jostain doom9:n ohjeista otettu): Max quantizer: 4 Min quantizer: 2 RC Averagin period: 2000 RC reaction period: 10 Rate control: 20 Laadun pitäisi säilyä todella hyvänä, mutta koko kuitenkin kohtuullisena (tuon LOTR:n ajattelin mahduttaa kolmelle CDlle). Saako tuolla DivX 5.0.2 (uusin) miten paljon parempia tuloksia, kuin DivX 4:llä. Pro versiota minulla ei tuosta ole, koska siinä oli jotain spywarea tai muuta arveluttavaa tavaraa mukana. Tuokos Pro taas miten paljon parempaa laatua? Artikkeli vaati todella monta ohjelmaa, onko Xmpeg esim. hyvä vaihtoehtoinen ohjelma? Sillähän saa suoraan DVDltä DivX:ksi, eikä tarvitse mitään muuta käyttää. Onkos tuolle ohjelmalle suomenkielisiä ohjeita?
Se siitä sitten.. Enpä hakenut kuitenkaan tarpeeksi tarkkaan, vaikka pitkään forumia selailinkin. Löytyi nyt kuitenkin linkki englannin kieliselle artikkelille, jossa oli ohjeet uusimmalle DivX:lle. http://www.afterdawn.com/articles/archive/dvd2divx_anamorphic.cfm Turha topic tästä siis taisi tulla, pahoitteluni. Ilmeisesti tuo Pro versio kannattaa sitten ottaa. Samat asetukset minulla oli, mutta tuo maximum quantizer oli 4 eikä 12. Vaikuttaako tuo yksinään koon tuplaantumiseen? Monista posteista käy ilmi, että DivX 5 tekee tiedostosta juuri niin ison kuin haluaa ja esim bitraten muutokset eivät vaikuttaisi juuri mitään.
Lienekkö jotain muuta mennyt pieleen, kun itse olen tehnyt noilla "vanhoilla" ohjeilla ja 5.02pro codecilla, niin ei se yli mennyt. (Aika tarkka oli se koko mitä alussa oli säädetty, muutamia megoja alle.)
Kyllä siinä jotain hämärää viimeksi oli, olisko tuo XviD codekki jotenkin sekottanut kun nyt tuli aivan erilainen 1st_pass 2nd_pass systeemi. Pahoitteluni harhaan johtamisesta. (Vaikkakin ei tuo hirvittävästi erilainen ollut)