DivX 5.0.3 tekee mössöä?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by simok1, Mar 28, 2003.

1. simok1

simok1 Member

Trophy Points:
    11
    Jeps, eli tuo 5.0.3 versio tekee mulla ainakin DivX videoista mössöä. Alku on hyvää jälkeä mutta elokuvan keskivaiheella
    kuva alkaa mennä aika mössöks???

5.0.2 versiolla en tähän ongelmaan ainakaan törmännyt, eli vaihoin sen takaisin.

Pakkasin yhden videon sekä 5.0.3 etää 5.0.2 versioilla ja 5.0.2 versiolla tiedoston koko oli noin 200 megaa suurempi.

Pakaan videot aika isolla bitratella (~2500kbps) koska talletan ne DVD+R levyille, joten liian pienestä bitratesta se ei ainakaan johdu, tiedoston loppukoko ~1.0 - 1.8 Gt.

Ainniin, pakkaan videot 1-pass tekniikalla. En saanut myös 2-pass tekniikkaa toimimaan 5.0.3 versiolla (VirtualDub) liekkö sitten tekniikka muuttunut.

2. espe0

espe0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei se 2-pass tekniikka ole mihinkään muuttunut. Jos sulla on profilet päällä niin sitten käytät vaan nth-passia 2-passin sijaan. Ja jos profilet ei ole päällä niin pitäisi toimi samalla tavalla.

EDIT: näin siis Divx [bold]Pro[/bold] 5.0.3

Last edited: Mar 28, 2003
  3. simok1

simok1 Member

Trophy Points:
    11
    Jeps, pitää tutkia tuota!

Mulla tulee vain joku "String" Errori kun pakkaan 2-pass tekniikalla?

Mutta oon luopunut tuosta 2-pass tekniikasta, koska en enään pakka noita videoita yhdelle CD:lle (702Mt). Ihan hyvä kuvanlaatu tulee tuolla 1-pass tekniikalla kun antaa tarpeeks isoa bitratea. Talletus siis DVD+R:lle

Ja Television ruudulta en näe eroa alkuperäiseen DVD:hen! (Myös äänet AC3)

5.0.2 on mun suosikkini edelleen!

En varmaan osaa käyttää kunnolla noita Use Quarter Pixel, Use GMS ja Use Bidirectional encoding ominaisuuksia koska mun silmissä kuvanlaatu rumenee kummasti! En niitä käytä ainakaan vielä?!?!?!?

Last edited: Mar 28, 2003
  4. Mikkoko10

Mikkoko10 Guest

Ihan vain mielenkiinnon vuoksi, mistä te pystytte noita asetuksia edes säätämään? Olen etsinyt ihan joka paikasta konetta, ja ainoa asia mikä löytyi oli siis tuo Decoder Configuration, mistä ei kyllä voi säätää käytännössä mitään...

Siis mistä säätää noita multipass-, first pass ym. hommeleita?

5. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikkoko10: Millä ohjelmalla pakkaat videot? VirtualDubilla? Siinä saa muutettua pakkausasetuksia.

DivX 5.0.3:seen vinkkinä, että kannattaa laittaa se korkein profiili päälle. Ja "Use Bidirectional encoding" päälle myös (taitaa olle ainut valinta enää avoinna siinä välilehdellä, kun profiili on päällä)

Mä olen tehnyt tuolla leffoja joiden bitratet on ollut väliä 850 - 1600. Kaikista on hyviä tullut.

simok1: Onko sulla ollut käytössä tuosta 5.0.3:sesta normaali vaiko pro-versio?

Ja tuon 5.0.3:sen kanssa suosittelen 3-passia, mun mielestä paljon parempi kuin 5.0.2, varsinkin pienemmillä birtateilla, mutta jos käytät isoa bitratea, niin eipä tuolla paljoa ole väliä. Jos mä käyttäisin DVD(+/-)R levyjä tallennukseen, niin käyttäisin bitratena jotain välillä 1200 - 1500, 5.0.3 pro ja 3-pass, niin laatu on hyvä.

3-pass, menee samalla lailla kuin 2-pass. Eli ekan passin sillä 1-pass, multipass ja 2 ja 3 sillä Nth pass asetuksella.

Last edited: Mar 30, 2003

Share This Page