divx 5.01 ja bitrate

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by pete, Apr 11, 2002.

1. pete

pete Guest

onko kellään keinoa millä sais laskettua juuri oiken bitraten divx 5.01:stä käytettäessä. Laskin bitraten dvtoolilla ja tein vdubilla 2:pass avin.Käytin kokoa 640*360 jonka croppasin 640*272.avista tulee aivan liian pieni. Pakkaako 5.01 tehokkaamin vai tiputtaako frameja pois?

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    DivX5 ei noudata bitrateja niinkuin pitäisi.

3. amtiainen

amtiainen Regular member

Trophy Points:
    26
    Jaa ainakin itselläni jokainen leffa jonka olen pakannut DivX 5 on tullut oikena kokoiseksi (heittää yleensä vain alle 1MB). DivX 4 teki aina eri kokoisia videoista ja jopa 50 MB heitot lopullisessa videossa ei ollut harvinaista. Yleensä videon koko heitti 10-20MB määritetystä DivX 4:llä. Mutta ainakin DivX 5 bitrate on kyllä ollut todella tarkka ainakin itselläni. Täytyy vielä pakata muutama leffa enemmän jotta tiedän itsekkin olevani oikeassa;-)

Itse käytän jokaista MPEG4 valintaa (options) päällä. Niin videosta tulee ainakin oikean kokoinen 2-pass pakkauksella. Itse en ole tosin kokeillut tuota Dvtool ohjelmaa. Kokeile myös esim GordianKnot ohjelmaa se ainakin laskee bitraten todella hyvin.

4. dRD

Trophy Points:
    143
    Jotenkin DivX5 tuntuu olevan aivan täysin planeettojen asennosta ja kaikesta muusta kiinni. Olen pari pakkausta saanut sellaisen 500kb haarukkaan oikean kokoiseksi ja sitten yksi pakkaus naksahtikin samantien hilpeät 300MB pienemmäksi ja laskentakaavana aina sama. Jotenkin DivX5 "saturoituu" tietynlaiselle materiaalille ja ei osaa käyttää sille varattua bitratea täysin.

5. tommi85

tommi85 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuo johtuu kokoero juuri tuosta 2-pass tekniikasta.Eli divx5 ei käytä koko bitratea kaikissa kohtauksissa elokuvissa.

6. Ghostdog

Ghostdog Regular member

Trophy Points:
    26
    No miten sen bitrate:en sitten pystyy laskemaan?

Toimiiko se tuolla bitrate-laskentakaavalla, dRd?

Last edited: Apr 13, 2002
  7. dRD

Trophy Points:
    143
    Ghostdog: Sen _pitäisi_ toimia ja tuo on kaava, jota pitäisi aina käyttää. Toimii 100% aina DivX4:n kanssa (ja SVCD:n ja MP3:sten ja WMA:n ja whatever joka vaatii bitratea), mutta vain noin puolesta DivX5-kerroista itselläni. Tosin uusin päivitys DivX:ään ja uusin päivitys VirtualDubiin saattaa vaikuttaa tilanteeseen, en ole ehtinyt kokeilemaan vielä.

Share This Page