Kannattaako DivX 5.1 asentaa, jos on vanhempaan versioon tyytyväinen. Mitä etuja tästä uudemmasta on vanhempaan verrattuna? Paraneeko kuvan laatu paljonkin?
Dekoodaus on nopeampi. Jos pidät sitä tärkeänä niin lataapa ihmeessä. Kuvan laatu saattaa hivenen parantua. Riippuu ihan onko sulla ffdshow vai ei.. Kodekki tukee nyt automaattisesti myös jälkikäsittelyä. Itse luotan XviDiin mutta valinta on oma!
Mulla ei ole ffdshow:ta. Mulla on Dr Divx-niminen ohjelma, jonka olen kokenut tosi hyväksi. Tietääkö kukaan, heikentääkö tuo Divx 5.1 tämän ohjelman käyttöä? Mulla oli myös aikoinaan tuo XviD, mutta mä taas koin, että tämä Divx on parempi. Makuasioita kait...
Onkos tuo sitten kovin hyvä? Kokeilin itte ja kun laitoin nopeus/laatu asetuksen kokonaan sinne laatu päähän, niin pakkaus nopeus on jotain 2-3 framee sekunnissa (normaalisti siis 5.0.5 Pro versiolla 22-28 leffasta riippuen). Sitten toinen ääripää nopeus, niin silloin nopeus oli samaa luokkaa, kuin 5.0.5:lla, mutta kuvasta tuli tosi huono (vaikka bitratea olisi reilusti). Mikäs tässä uudessa 5.1:sessä on sitten niin hyvää? No ainakin se, että pakkauksen saa "pauselle". Mutta tuo ikkuna mukä pomppaa esille pakatessa, jossa näkyy kuvaa elokuvasta. Tuntuu, että sekin hidastaa jonkin verran. En saanut sitä pois päältä. Onko joku löytänyt tälle sellaisia asetuksia jolloin sekä nopeus sekä laatu olisivat hyvät?
Jaa... Lueskelin tuon 5.1:sen ohjetta. Sen perusteella tämän uuden 5.1:sen "Standard" asetus vastaa 5.0.5:sen "Slow"(eli parasta mahdollista, minkä edellisellä sai) asetusta. Pitää kokeilla tuota "Standard":ia, josko olisi sopiva asetus. En nyt kuitenkaan usko, että olisivat takapakkia ottaneet tuon koodekin kanssa... Muuten, jos joku on kiinnostunut tuosta helpistä, niin tuossa linkki: http://www.divx.com/support/divx/guide.php Ps. Olis toki hienoa, jos olis joku supertietokone käytössä, niin voisi käyttää tuota "Slowest" asetusta
Omien kokemuksieni mukaan dekoodaus on nopeampaa kuin ennen ja filmin laatu on parempi. Tietysti pitää nähdä vähän vaivaa niihin Dr Divx-asetuksiin, mutta muutaman kokeilun jälkeen jo löytää hyvät asetukset, jolloin filmin laatu on hyvä. Mutta voihan niitä parempiakin vaihtoehtoja vielä olla.
Tuosta Dr. DivX:stä asiaa... Ilmeisesti tuon version 1.0.2p mukana tulee vain 5.0.5 pro koodekki? Vai tuleeko jo 5.1? Tätä ei oikein mainita missään...
Jaaha... Tuli tuohonkin selvyyttä. Siis Dr. DivX sisältää kyllä 5.1 Pro encoder/decoder:in, mutta kun pakkaa itse Dr. DivX:llä, se käyttää 5.0.5 koodekkia. Mutta jos on asentanut tuon ja käyttää esim VDubbia, niin saa 5.1:n käyttöön. Melko typerää, mutta noin se on tuossa 1.0.2p versiossa. Lisäinfoa (Dr. DivX foorumi) http://forums.divx.com/viewtopic.php?topic=53394&forum=24
Jeps, sori, olihan siellä linkki ilmaiseen koodekkiin. Ei tullut huomattua noita DivX 5.1 ominaisuuksia lueskellessa ;/
Tuo 5.1 antaa kyllä hyvän kuvan (ei tosin eroa 5.0.5 Pro:sta juurikaan), mutta mulla ainakin on melko hidas. Jos se preview (jota ei vissiin saa kokonaan pois päältä) on näkyvissä pakkaus on jotain 8-10 framee, ilman previewiä 14-18 framee. Kun taas 5.0.5:lla nopeus on 22-28 framee/s. Enpä taida käyttää tuota...
Hidasta on jos psychovisual settings on päällä. Lisätietoa: http://forums.divx.com/viewtopic.php?topic=53996&forum=6
En ite koskaan käytä tuota "psychovisual settings":siä. Olen huomannu, että se pikselöittää aivan hel*****ti kauhu leffoissa (suuria määriä lähes pimeitä kohtauksia). Tuntuu häviävän nopeudessa kuitenkin 5.0.5:selle. DivX:n foorumissa oli hyvä vinkki niille, jotka käyttävät tuota 5.1:stä. Eli eka passi (ja muut mahdolliset, muttei viimeinen) "standard" asetuksella. Sitten viimeinen passi "slow"(suosittelen) tai "slowest" asetuksella, niin saadaan tuon uuden ominaisuuden teho käyttöön, ilman että tarvisi kaikkia passeja pakata hyvin hyvin hitaasti. Löysin muuten vihdoin ja viimein, mistä löytyy tuon esikatseluikkunan disablointi (kattokaa se "settings" nappi sieltä alhaalta. Nopeuttaa paljon pakkausta. Onko kokemuksia siitä, kannattaako tuota "pre prosessing" asetusta käyttää ja kuinka suurella arvolla?