DivX - dvd ongelma

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by markus76, Jun 28, 2006.

1. markus76

markus76 Guest

Mulla olis yksi ihmeellinen ongelma. Mulla on DivX tiedostoja tukeva DVD soitin ja yritin tässä polttaa DVD levylle avi-pätkää. Poltin sen Nerolla data polton kautta. Sain tekstit toimiin ihan ok ja kuvakin on kunnossa koneella katsottaessa, mutta kun yritän kattoo pätkää sitten dvd soittimella, kuva muuttuu mustavalkoiseksi. Mistä tälläinen mahtaa johtua, en ole törmännyt tällaiseen koskaan aikaisemmin, enkä tiedä mitä pitäis tehdä. Mulla on telkkarissa vain yksi scart-liitin, joten olen kytkenyt dvd soittimen Topfield digiboxin kautta. Alkuperäisillä dvd levyillä ei ole ollut mitään ongelmaa kyseisen virityksen kanssa, mutta näissä divx tiedostoissa tälläinen ilmeni. Onko kellään mitää ideoita tai tietoa vastaavasta? Kiitos paljon jo etukäteen!

2. jippii12

jippii12 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kavarilla oli samantapainen ongelma kun ps2 oli liitetty videoiden kautta melko vanhaan telkkariin niin ntsc-elokuvat näkyi mustavalkosena mutta pal-elokuvat normaalisti väreissä.

En tiedä toimiiko sulla värit missään elokuvassa mutta voi johtua joko siitä että on digiboxi välissä tai jos telkkari on niin vanha ettei tue ntsc-formaattia, joita suurin osa avi-leffoista on.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    RGB Scart kaapeli jos on käytössä ja TV tuota RGB:tä tukee niin pitäisi toimia.

Share This Page