minulla on ongelmia bitraten kanssa... pakkasin afterdawnin Anafromisten elokuvien pakkauohjeiden mukaan ja käytin DV-toolia bitraten laskemiseen... Avi filestä tuli kumminkin liian iso. Käytin sitä 2-pass tekniikkaa. Eli mun leffa oli jotain 88min pitkä (vähä yli) ja bitrateksi tuli 160 kb mp3 äänillä jotain 1600 paikka... Mutta tidostosta tuli jotain 1,8gt! ei mahdu kahdelle levylle... Mikä mättää? onko asetuksissa jotain vikaa?
1600 bps vastaa n. 12kt/min eli 88 min vaatisi 1056 Mt eli vain karvan yli yhden gigatavun. Ja kun äänet (160bps) lisätään mukaan, tulee kooksi yhteensä hieman alle 1200 megaa. Eli kuulostaisi siltä, että DV-toolin lasku on varmaan mennyt oikein, mutta koodauksessa koko on kasvanut vähän liikaa.
humasin justiinsa et default postprosessing rate on mulla ääriasennossa.. Ja ohjeissa se on nollilla... mut en ole koskenut siihen ja käskettiin pitää oletuksilla.. Onko sillä vaikutusta? siis filen kokoon?
se "liikakasvu" johtu siitä default postprosessing level liukukytkimestä... Se oli mulla jostain syystä ääriasennossa, vaikka en ollu sitä siihen pistänykkää.. Kiitoksia vastanneille!