Eli pari päivää netin keskustelualueita lukeneena ja miljoonaa eri vaihtoehtoa kokeilleena luovutan ja kysyn apua.. Ongelma on sellainen, että joka ainoa videopätkä mitä yritän kattoa, niin ääni kulkee kyllä aivan mukavasti, mutta kuva tahmaa perästä. Ja oikein reilusti.. Divx Player näyttää tahmaamatta divx:t 100% ikkunassa, mutta mplayer2, bsplayer ja muut eivät edes 1% . Puhumattakaan full screenistä. Oon koittanu ACE codec pakkia, ffdshowta, ajureita ykstellen mutta kun ei.. Kone on p2 450mhz, 192ram. Kaipa tolla pitäis divx:t pyöriä?!
voipi olla koneen tehoista kiinni, nuo uusimmat codec versiot kaipaavan vähäänkään suuremmilla bitrateilla kohtuu paljon konetehoa. http://www.videolan.org/vlc/ koitappa tuolla katsoa.
Poista koneeltas noi codec packit ny ekaks. Katsomiseen pitäs riittää ffdshow ja äänille ac3 filter (ellei .ogg katsele). Lisäksi rekisterin putsaat esim. jv16 powertools, regcleaner. Spybot/ad-aware kannattaa ajaa ja lisäksi levyn eheytys nopeuttaa vähän konetta, jos et ole pitkään aikaan tehnyt.
Kiitoksia. Mä kiskasin kaiken mahdollisen ylimääräsen pois tästä toosasta ihan ad-awaren, hijackthis:n, regsupremen jne. hienosäädöillä Ja sama tilanne.. Voisko häikkä johtua tosta mun näytönohjaimesta? Kun se on aika heikko lenkki taa.s. Matrox g100 8megan muistilla..?
Toi sun kone on siinä ja siinä että jaksaako pyörittää että ei ihme jos tahmaa These minimum requirements are measured for full-screen (640x480) video playback with playback quality and post-processing settings at their lowest levels. Full playback quality and post-processing requires at least 15% more CPU power. DivX® Windows Windows 98SE or higher Pentium II 450 processor or equivalent 64 MB or more of RAM 8 MB or higher video card Minimum 24-bit color when using Windows Media Player DirectX 7 or higher is suggested for best video performance
Mulla ainakin DivX:t pyöri aikanaan moitteetta tällasella kokoonpanolla: -PIII 450MHz -128Mb -Woodoo 3 16Mb -Win ME En tiedä näistä uusista codec-versioista miten paljon raskaammaksi ne on tulleet ja oma konekin on päivittynyt PIII ajoista.