Asensin näytönohjaimeeni (ati radeon 9000+) uudet ajurit ja Control panelin, jonka jälkeen huomasin etteivät Divx leffat näy, äänet vaan kuuluu. Atin sivuilta löysin ohjeet joilla sai kuvan näkymään WindowsMediaPlayerissä, mutta muilla ei vaan ota näkyäkseen. Tykkään käyttää BSPlayeriä sen ominaisuuksien takia, joten pienesti ketuttaa asia. Asensin uuden FFDShownkin koneeseen, muttei apua siitä ollut divx ongelmaani. Mitä pirua tapahtui ja miten saan divx:t näkyviin uudelleen ??
No koneessa on myös molemmat xvid ja divx codekit erikseen asennettuna. (aikoja sitten asennettu, leffat toiminu aina). Sitä vaan ihmettelen, että mitenkä on mahdollista että Media Player toistaa leffat aivan hyvin, mutta muut ei ? Ei kait se voi olla codekin puute silloin ? WMP ei myöskään toistanut leffoja ennenkuin kävin ruksimassa tools->options->performance->advanced->video acceleration->use high quality mode. Tällöin ruksi poistui kohdasta "use overlay". Mikäs tuo "high quality mode" sitten on ? Jotain muutosta silloin on noissa näytönohjaimen ajureissa ilmeisesti tapahtunut ? Koneessa ei ole kiinni kuin 1 näyttö (ja TV s-video-rca piuhalla).
Eli koneessa on kaksi näyttöä kiinni =) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564 tuolta kurkkaamaan miten Overlay toimii molemmilla näytöillä.
Nojoo hei.. Nyt oikeesti hävettää.. ja ihmetyttääkin ? Olen asentanut näytönohjaimet koneeseen varmaan ainakin puolisen sataa kertaa ja ikuna ei ole noi käynyt, oli vahingossa menneet väärinpäin nuo clone/päänäyttötilat enkä sitten sen suuremmin kiinnittänyt siihen huomiota, muuten kyllä räpelsin antaumuksella. Olen kyllä jumpannut tuon TV:n ulostulon kanssa enemmänkin ja kyllä olen todellakin hyvin tutustunut tuohon overlay asetuksiin.. =)Kiitos kärsivällisyydestä ja avusta =)