moro ! olen ihmetellyt tässä muuttaessani divx:iä VCD muotoon kun äänet eivät tahdo millään onnistua. jos joku viisaampi voisi vastata mietteisiini. _Eihän_ elokuvan konvertoinnissa tapahtuvat äänen korruptiot voi johtua äänikortin huonoudesta, kun itselläni on AC97 integroitu äänisysteemi joka ei hirveän hyvä taida olla. Olen yrittänyt muuntamista jo kahdella eri elokuvalla toisessa ääni oli 44,1khz ja toisessa 48 khz, ohjelmia olen käyttänyt useita mitä nyt internetistä löytyy, myös kaupallisten ohjelmien testiversioita, jotka ovat suostuneet kyllä kääntämään vaan osan elokuvasta mutta silti riittävän verran huomaamaan samojen äänifibojen esiintymisen. "Ääniefektit" ovat aina samassa kohdassa elokuvaa joten en uskoisi sen enää johtuvan jostain random häiriöstä eri softien sisällä. Codecista se voisiko johtua, forumissa on haukuttu divx 5 version codeccia, joten voinko syyttää sitä ongelmistani? vai onko DIVx leffojen ääni vaan niin surkeata ettei se kestä enää uudelleenpakkausta? VCD:n tekoon liittyviä kysymyksiä tuntuu olevan jatkuvalla syötöllä ja jonkun VCD FAQ:n perustaminen voisi olla hyvä idea jotteivat ihmiset (kuten minä) kyselisi samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan? kiitos.. jos joku viittii vastata...
moro! taas vastaan itsellleni kun viimein keksin missä vika on, ihan vaan jos jollain on aivan sama ongelma. käännetyssä mpeg tiedostossa ei kuitenkaan ole mitään vikaa vaikka kuuluukin niitä klik ääniä, vikana vaan on nähtävästi aivan surkea AC97 integroitu äänipiiri joku ei osaa toistaa edes 44,1khz oikein, polttaessani yhden tiedoston rw:lle ja testatessani DVD-soittimessa oli äänihäröt kadonneet, JIPPII!