Tere. Olen yrittänyt jo kuukauden päivät muuntaa yhtä avi-leffaa svcd muotoon. Mielestäni olen tehnyt kaiken aina oikein mutta kun yritän katsoa pätkää samsung m205 soittimessa niin tvn ruutu muuttuu vain harmaaksi eikä äänikään kuulu. Olen käyttänyt TMPGEnc 2.5 ja neron 5 versiota. Itse kuva jota olen työstänyt on 512*384- 23,976 kuvaa/s, tuntematon muoto. Netistä kupatut valmiit svcd muotoiset kuvat kyllä toimivat moitteitta. Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa?
Kokeile polttaa imaget jollain muulla kuin Nerolla. Esimerkiksi FireBurner on varmasti toimiva. Itsellä oli ainakin tuo vika joskus. Nero on kyllä loistava ohjelma mutta täyttä roskaa DVD2SVCD:n imageitten poltossa.
Voit kokeilla myös käyttää Daemon Toolsin virtuaaliCD-asemaa. Heitä image siihen ja tee Nerolla yksinkertaisesti kopio siitä
Ja olethan siis kokeillut tuota mainittua DVD2SVCD-softaa, sieltä löytyy mahdollisuus AVIn kääntämiseksi SVCD-muotoon, joka tekee kaiken levyille silpomisesta lähtien yhdellä kertaa. Sellainen click-n-wait -kikkare. off-topic: *sigh*, olen viikon verran kikkaillut TMPGEncin eri asetuksilla ja P3/500:lla 1:15 kestävä leffa kääntyi 2-pass VBR:llä SVCD:ksi 45 tunnissa.. Aika vaihtaa CPU:ta pikkuhiljaa..
Joopa joo... Nyt on kehässä DVD2SVCD, mutta nyt ongelmana ovat äänet. Koodauksen lopuksi ohjelma ilmoittaa aina että "unable to read file from c:\svcd\encoded_audio_1.mp2" Olen määritellyt asetuksista SVCD-kansion oletus kohdekansioksi kaikkeen. Eihän asiaan vaikuta että leffa on divx muotoinen?
Oletko katsellut dvd2svcd:n tekemää logia läpi, löytyykö sieltä virheitä? En tiedä miten dvd2svcd osaa käyttäytyä esim. ac3-äänillä pakatun DivX:n kanssa.
AVI-leffojen muuntamisessa SVCD:hen oli vielä seuraava ongelma: lopulta Nerolla poltettu levy ei toiminutkaan kunnolla DVD-soittimessa - ääni tuli, kuva ei. Missä mahtaa olla ongelma? Muunnokseen käyttänyt TMPEGia ja runsaasti turhaan mennyttä aikaa... Muuten, DVD soittimeni toistaa kaikki tavalliset DVD, VCD, SVCD levyt mukisematta...