Tätä kysymystä on jauhettu näillä sivuilla jo monen monta kertaa...mut jauhetaan vielä kun ei mene kaaliin (ei ainakaan mun). Siis olen lukenu monen monta artikkelia ja kokeillu monta kertaa mut en saa tekstiä vcd:hen. Mulla on koneella Vobsub 2.23 ja tekstit näkyy hyvin media playerillä ja bsplayerillä. Mutta kun yritän muuttaa leffan vcd muotoon Nero expressillä niin siinä esikatsellussakin näkyy teksti mutta ei sitten enää kun se on poltettu??? Tän pitäs olla mahollista lainatakseni jake.k:n viestiä (Eli jos sinulla on tekstit mitkä pyörivät automaattisesti DirectVobSub:lla kun katsot DivX/XviD leffaa WMP:llä(leffa ja tekstit pitää olla samassa kansiossa saman nimisinä lukuunottamatta tiedostopäätettä), niin voit unohtaa VirtualDub:n kokonaan (lukuun ottamatta mahdollista audio muutosta). Nostat vain TMPGEnc:n Options/Environmental Settings/VFAPI plug-in Direct Show Multimedia Reader arvon ykköseksi niin tekstit liimautuu VCD:hen kiinni.) Eli olen tehnyt kaikki edellä mainitut mutta ei onnaa....eli mitä teen väärin?? En voi lisätä tekstystä virtualdupillakaan koska siellä ei ole filtteriä Vobsub 1.61 ja vaikka asennankin sen kokonaan ni se ei sinne ilmesty??? Voisiko joku neuvoo avutonta. Harmi kun järvet on jäässä muuten olis koneesta pohjan täytteeks
Siis kun koodasit divx-leffan uusiks TMPGEnc:llä ja siinä näkyi koodauksen aikan textit,mut ei lopullises valmiis leffas?
En koodannut vaan leffa on avi ja poltin sen nero expressillä vcd muotoon....esikatselussa ennen polttamista näkyi tekstit. Mutta ei polttamisen jälkeen. Olen yhen ainoan kerran onnistunut saamaan tekstit leffaan kyseisellä tavalla mutta leffa oli silloin tullut väärin päin. Ja olen nyt sitten poistellut codekkeja ja lisäillyt ni en muista että mitä mulla oli taikka mitä olin sillon säheltäny.
Siis haluat avin vcd-muotoon, jotta voit kattoa sen DVD-soittimella? Mulla ainaski toimii silleen et muutan mpg-tiedostoksi siten, että: 1) Asennan Tmpgenc, virtualdub, Vobsub ja ffdshow-ohjelmat 2) Sitten nimeät avin ja tekstit samoiksi ja aukaiset Tmpgencillä sen leffan. Laita se directshow multimedia reader ylimmäksi sieltä mistä sen laitoitkaan ja sitte otat oikealta settings- video välilehdeltä laitat Aspect-ratio 16:9 525 line (NTSC)ja Size-> 352 * 288. Frame rateen laitat sen elokuvan framen. normaali on se 23,9. Ja ota se stream type: system (audio+video). Sitte vaan valitset sen output filenamen. Se alkaa muuttaan sitä ja oikealla teht.palkissa on vihreä nuoli joka liittää tekstit siihen. Sitte voit polttaa sen Nerolla VCD:ksi