Divx-toisto 25fps nopeudella

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by jtnevala, Feb 28, 2005.

1. jtnevala

jtnevala Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on jo pitkään ollut sellainen ongelma, että haluaisin toistaa kaikki divx-elokuvat 25 fps nopeudella, jotta ei esiintyisi "nykimistä" tv:llä katsottuna. Ongelma esiintyy vain xvid ja divx5 pakatuissa elokuvissa, joissa on 23.976 toistonopeus. Kun toistan divx3:lla pakattuja elokuvia ja korotan bs-playeristä toistonopeutta 107% (=25 fps), niin elokuvat toistuvat ongelmitta. Xvid ja divx5 pakatuissa elokuvissa saman tempun tekeminen aiheuttaa suuren nykimisen n. 1-2 sekunnin välein. Olen kokeillut useita toistoohjelmia ja käyttänyt koodekkina ffdshow:ta ja divx-codec 5.21:ta. Kaikissa sama ongelma.

2. Michelin

Michelin Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuota, kuulostaa vähän erikoiselta. Koneelta katsottuna et huomaa mitään nykimistä 23.976fps:ssä mutta telkusta katsottuna huomaat sen eron, tarkoititko näin? Itse en ole kyllä havainnut mitään erityistä nykimistä DivX:ssä taikka Xvideissä jossa 23,976fps oli sit näyttö tai telkku.
    Mutta jos tarkoitit että 23.976 on liian hidas toisto ja aiheuttaa nykimistä 25.000 verrattuna niin tuota en kyllä allekirjoita. Se vaatii jo supernäön jos pelkällä silmällä erottaa ~1fps.

3. jtnevala

jtnevala Member

Trophy Points:
    11
    Joo, nykimistä ei huomaa monitorilta katsottuna, mutta telkusta katsottuna kylläkin.

4. Presterin

Presterin Member

Trophy Points:
    11
    Itsellä ongelman ratkaisi ReClock filtteri, josta voit kiihdytellä videota, ja se poistaa kaikki nykimiset. Toimii mulla ainakin BSPlayerilla hienosti.

Share This Page